וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוצרה בחודש וחצי תקופת השלילה של הטייס שהטיס נוסעים באופן פרטי ללא רישיון

זוהר בלומנקרנץ

18.11.2010 / 14:06

הטייס שרישיונו נשלל ל-9 חודשים יוכל לחזור לטוס כבר בפברואר



מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום, קיצר בחודש וחצי תקופת שלילה בת 9 חודשים, רישיונו של טייס אל על, בדרגת קצין ראשון והוא יוכל לשוב לעבודתו בחברת התעופה באמצע פברואר. עם זאת, רום לא ביטל את שלילת רישיון הטייס של הקצין הראשון על מטוסו הפרטי הקל, עליו לא יוכל לשוב ולטוס עד שיעמוד מחדש בכל המבחנים - כך עולה מתשובתו היום (ה) של מנהל רת"א, לבית המשפט העליון.



התשובה ניתנה כחלק מההליך המשפטי בעתירת תקידימית של טייס אל על לבג"ץ, שהוגשה לפני כשבוע, בגין שלילה זמנית של רישיונותיו. העתירה נגד שר התחבורה, ישראל כץ, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום וועדת הערער לרישוי ברת"א, הוגשה ע"י עו"ד אלי גרונדשטיין וצורפו אליה בקשה למתן צו ביניים אשר הדיון בהם יימשך.



הקצין הראשון הושעה מעבודתו באל על, לאחר שרישיונו נשלל ממנו זמנית ע"י רת"א, מיולי השנה, למשך תשעה חודשים. השעייתו הזמנית של הטייס מהעבודה היא על רקע הטסתו באופן פרטי נוסעים, תמורת תשלום (טיסה מסחרית) במטוס קל שברשותו, ללא רישיון מתאים לכך.



הפרשה החלה בקיץ כאשר פקחי רשות התעופה האזרחית (רת"א) מצאו ליקויים במטוס הקל מדגם צ'פטיין. לאחר בדיקת הפקחים התברר, כי הטייס - קצין ראשון טייס מן השורה באל על - הטיס במטוס זה נוסעים תמורת תשלום וזאת כשאין ברשותו רישיון בר תוקף למטוס מסוג זה.



אף על פי שרת"א הזהירה את הטייס כי אסור לו להטיס נוסעים במטוס זה, בביקורת חוזרת התגלה כי הוא ממשיך לעשות כך. ברת"א ראו בהתנהגותו של הטייס "עבריינות אווירית" אשר היה בה כדי לסכן לכאורה את ציבור הנוסעים והיתלו אז את רישיון הטייס שלו למשך תקופה של תשעה חודשים, אשר צפויה להסתיים רק באפריל 2011.



עתירה לבג"ץ טוען בא כוחו המשפטי של הטייס, כי מדובר היה בטיסה פרטית ולא בטיסה מסחרית; באירוע בודד במטוסו הפרטי וכי כתוצאה מכך "נשללה פרנסתו כטייס אל על ל-9 חודשים והפסד כספי של כ-400 אלף שקל וכן בוטלו כל רישיונות הטיס שלו ב-2 קטגוריות a (חד מנועי) ו-b (רב מנועי בוכנה)".



העותר אף יוצא נגד פסיקת ועדת רת"א, שדחתה את הערער שהגיש הטייס. "להחלטה בדבר התליית רשיון טיס ישנה חשיבות לעתיד ענף התעופה האזרחית כולו בישראל. התליית רשיון טייס, לטייס מסחרי בעיקר, לתקופה ממושכת הינה מהלך חמור ומסוכן. כשירותו של טייס נגזרת בעיקר מביצוע טיסות באופן שוטף והתרגול משפר את רמת הביצוע ועימה את הבטיחות. זאת הסיבה לכך שתקנות הטיס השונות דורשות מטייס בכלל ומטייס מסחרי בפרט, לקיים שגרת טיסות ולמעשה מתנות את זכותו לעשות שימוש ברישיון הטיס שלו בכך שיטוס בפועל. עונש של התליית רשיון לתקופה ממושכת, מנוגד לתפיסת בטיחות הטיסה ולפיה הנסיון המעשי משפר את בטיחות הטיסה", נכתב בעתירה לבג"ץ.



מחברת אל על נמסר בתגובה: "רישיונו של הטייס הושהה על ידי רשות התעופה האזרחית (רת"א) בגין פעילות שאינה קשורה לעבודתו בחברה. על כן, עד להתבהרות הנושא הוא אינו יכול לכהן כטייס באל על. בחרה ממתינים לתוצאות בירור המקרה ברת"א".



ברשות התעופה האזרחית (רת"א) סירבו להגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully