וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת רוסיה היא הבורסה הזולה בעולם

סוכנויות הידיעות

18.11.2010 / 14:03

למרות שמדד Micex עלה ב-13% בשנה האחרונה, מכפיל הרווח שלו נפל ב-31% ל-6.8



המניות ברוסיה, הזולות בעולם כיום, הפכו לזולות יותר לאחר שהחברות במדינה דיווחו על רווחי שיא שעלו על תחזיות האנליסטים בשיעור הגבוה ביותר מבין השווקים המתעוררים – כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



החברות הנסחרות במדד micex, הנקוב ברובל, דיווחו על רווח ממוצע של 178 רובל (5.7 דולר) למניה בשנה האחרונה – הרווחים הגדולים מאז 2003 לפחות ו-29% מעל תחזיות הכלכלנים. מכפיל הרווח של השנה הקרובה במדד micex הוא 6.8, הנמוך ביותר מבין 59 מדדי המניות העולמיים אחריהם עוקבת בלומברג וכחצי מהממוצע העולמי.



בעוד שמדד micex עלה ב-13% בשנה האחרונה, מכפיל הרווח שלו נפל ב-31% משום שתחזיות הרווח של החברות הנסחרות שלו עלו הרבה יותר מהמניות עצמן, על רק עלייה חדה במחיר הנפט מעל ל-80 דולר לחבית. קרנות נאמנות המשקיעות ברוסיה גייסו פחות הון בחצי השנה האחרונה מאשר קרנות שמשקיעות בחברותיה של רוסיה למדינות ה-bric -סין, הודו וברזיל - לאחר שהמשקיעים העדיפו מניות יקרות יותר בכלכלות שקצב הצמיחה שלהן מהיר יותר.



"רוסיה באמת מתבלטת כשוק זול ואטרקטיבי. יותר ויותר משקיעים יחפשו כלכלות מתעוררות שיכולות להשתפר, וברוסיה יש מקום לשיפור", אמר מארטן יאן באקום, אסטרטג שוקי מניות בשווקים מתעוררים ב-ing, לבלומברג.



מדד micex עולה כעת ב-0.8%, בהובלת מניות הבנקים והגז. הצמיחה הכלכלית ברוסיה צפויה לעלות לרמה לש 4.3% בשנת 2011, לעומת צמיחה חזויה של 4% ב-2010, לפי הערכותיה של קרן המטבע הבינלאומית (imf).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully