וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 7 שנים ברומניה: החשוד בפרשת ההונאה של קרקעות הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית הובא לישראל

שני מזרחי

18.11.2010 / 14:21

בנו זיסמן, שהינו אזרח רומני, הוסגר לישראל לאחר שנעצר על עבירה אחרת ברומניה



לאחר שבע שנים שחי ברומניה הובא אמש בנו זיסמן שמעורב בפרשת ההונאה הגדולה של קרקעות הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים. זיסמן, שהינו אזרח רומני, הוסגר לישראל לאחר שנעצר על עבירה אחרת ברומניה. אמש הוא הובא ארצה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה.



כזכור, בחודש נובמבר לפני שנתיים הרשיע בית המשפט המחוזי בירושלים את יעקב רבינוביץ' ודוד מורגנשטרן בפרשת ההונאה הגדולה של קרקעות הפטריארכיה היוונית-אורתודוכסית בירושלים שאירעה בשנת 2000. השניים, שקיבלו מחברת הימנותא של קק"ל 20 מיליון דולר, כדי להעבירם לפטריארך, הורשעו בקבלת דבר במרמה ובזיוף מסמכים בפרשה. הכספים לא הגיעו לפטריארכיה, אלא לידי הנאשמים.



האירועים מתייחסים לקרקעות בשטח של 520 דונם במרכז ירושלים, הנמצאות בבעלות הפטריארכיה. ב-1961 חכרה קק"ל את הקרקעות ל-99 שנים. בשנים האחרונות הובע חשש בקק"ל כי הפטריארכיה לא תסכים להאריך את חוזה החכירה. הימנותא, חברת הנדל"ן של הקרן הקיימת החליטה להקצות 20 מיליון דולר בניסיון לקנות את הקרקעות הללו. למגרשים חשיבות רבה כיוון שעליהם בנויים מבני ציבור מן המרכזיים בירושלים.



פסק הדין קבע כי רבינוביץ יחד עם מורגנשטיין ויחד עם בנו זיסמן שברח לרומניה עם חלק מהכסף ולכן לא הועמד לדין, יצרו מצג שווא כאילו הפטריארך דאז, דיאודורוס קריבליס, מוכן להאריך את זכות החכירה של המגרשים ל-99 שנים תמורת 20 מיליון דולר.



כאמור, אמש לפנות בוקר הובא כאמור, זיסמן לארץ על ידי חוקרי היחידה הארצית להונאה. ל-themarker נודע כי רשויות רומניה הסכימו להסגירו לארץ לאחר שנעצר על עבירה אחרת שככל הנראה ביצע ברומניה. על דבר מעצרו נודע לרשויות על ידי עו"ד אלכסנדר מורארסקו מרומניה.
כעת, יועמד זיסמן לדין על חלקו בפרשה.



זיסמן הובא בצהריים דיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully