וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חולון לבג"ץ: איסרו על חברת אל על לבצע 7 המראות הלילה

זוהר בלומנקרנץ

18.11.2010 / 14:56

אל על טוענת שניתן לה אישור לבצע המראות בלילות חמישי, על מנת שלא לחלל שבת



עיריית חולון, העומדת בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג, הגישה היום (ה') בקשה דחופה לבג"ץ להוצאת צו שיורה לאל על לא לבצע המראות הלילה בין השעות 2:00-5:00 לפנות בוקר, מנתב"ג.




הבקשה שהוגשה על ידי בא כוחה המשפטי, עו"ד אבנר (נרי) ירקוני, הוגשה בעקבות תכנונה של חברת התעופה הישראלית להוציא הלילה שבע טיסות, בין השעות הללו; זאת בניגוד לקבעיתה של שופטת בית המשפט העליון, מרים נאור, לפני כשבוע, לפיו חל איסור המראות מטוסים בין אותן שעות בלילה, מנתב"ג.



בבקשתה לבית המשפט דחתה עיריית חולון מכל וכל את טענתה של חברת אל על, כי קביעתה של השופטת אינה חלה עליה, מאחר שיש בידיה "היתר מיוחד" משר התחבורה משנת 1998, המאפשר לה לבצע המראות כל הלילה בלילות חמישי, על מנת שלא לחלל שבת.



בין הנימוקים לכך כותב בא כוחה המשפטי של העירייה, כי "אל על מעולם לא המציאה לביהמ"ש כל היתר שכזה ועד כה איש לא ידע עליו". עוד טען עו"ד ירקוני, "ההסכם משנת 2003 אשר קבע את שעות הגבלת ההמראות, ממילא ביטל כל הסכם או היתר שקדם לו. גם הטענות בדבר חילול שבת אינן רלוונטיות והראיה לכך, שאל על כלל אינה מוגבלת בטיסה בשבת ודינה כדין שאר חברות
התעופה, ואם כבר - אל על ממילא מחללת שבת".



ביום חמישי בשבוע שעבר נאלצה אל על לשנות את מועדי המראותיה שהיו מתוכננות לשעות הסגירה של נתב"ג, בגלל הצו של ביהמ"ש.



מחברת אל על נמסר בתגובה כי: "פסיקת ביהמ"ש מהשבוע (יום שלישי בערב) מאפשרת לשמר את הסטטוס קו, המתיר המראות ביום חמישי בלילה, כדי לשמר את שמירת השבת ליהודים בארץ ובעולם, מוערכת ומדברת בעד עצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully