וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במגדל צופים דו"חות חלשים לבז"ן בתחום הזיקוק בעקבות סביבת מרווחים נמוכה והמשך רווחיות במגזר הפולימרים

TheMarker Online

18.11.2010 / 14:57

מסקרים את החברה בהמלצת החזק ובמחיר יעד של 2.3 שקל



חברת צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון השלישי לשנת 2010 ביום א' 21.11.10.







"אנו צופים דו'חות חלשים בתחום הזיקוק בעקבות סביבת מרווחים נמוכה והמשך רווחיות במגזר הפולימרים", אומר ערן יונגר, אנליסט מגדל שוקי הון.



תחום הזיקוק – מרווח הבנצ'מרק ברבעון זה עומד על כ-1.7 דולר לחבית, מרווח נמוך מאוד אשר עשוי להביא את החברה להפסדים במגזר הזיקוק. סיום העבודה על השלב השני בפצחן המימני המתון במהלך יוני עשוי לתרום לעלייה מעל המרווח המייצג בכ-1 עד 1.2 דולר לחבית, עדיין על סף הגעה לרווחיות. "אנו מעריכים כי ללא השפעות קצה מגזר הזיקוק יציג הפסד של כ-3 מיליון דולר, אומר יונגר.



פטרוכימיה – המשך מחזור עסקים חיובי בתחום הפולימרים ימתן את תוצאות תחום הזיקוק



כמו ברבעון הקודם, גם הפעם ממשיכים מרווחי הפולימרים להיות גבוהים ואף עלו בכ- 4.5% מהרבעון הקודם. איחוד מלא של כאו"ל תוך עליית מרווחים במגזר הפולימרים, תוצאה של ירידת מחיר הנפטא ועליית מחירי הפרופילן תתרום לרווחיות החברה ברבעון זה.



"את הרבעון הרביעי מתחילה החברה עם מרווחי פולימרים מעט נמוכים, אולם מנגד עשוי השיפור התפעולי בזיקוק והחיבור לצינור הגז לתרום ליציבות החל מהרבעון הראשון בשנה הבאה", אומר יונגר. אנו מסקרים את החברה בהמלצת 'החזק' ובמחיר יעד של 2.3 שקל.



להלן הערכות מגדל שוקי הון לתוצאות הרבעון:







כלל פיננסים: צפי לדו"ח q3 בינוני



בכלל פיננסים צופים כי בז"ן תפרסם ביום ראשון דו"ח q3 בינוני. בנוסף, דו"ח q4 יהא חלש לאור השבתת המתקנים לכ-5-6 שבועות. מתחילת 2011 הגז הטבעי יתרום כ-0.8 דולר למרווח הזיקוק אך זה כלול במודל. "אנו מותירים מחיר יעד של 2.0 שקל והמלצת 'תשואת שוק'. נבחן המלצתנו לאחר הדו'ח", אומר ירון זר, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז'.



"דו'ח בז'ן לרבעון השלישי צפוי להציג חולשה במגזר הזיקוק ומנגד ביצועים גבוהים במגזר הפולימרים, זאת למרות שהניצולת נשארה גבוהה לקראת השבתת בית הזיקוק ב-q4", אומר זר. "להערכתנו, מרווח הזיקוק המנוטרל ברבעון השלישי יהא נמוך מהמרווח ברבעון השני ($4.6) וירד לכ- $4-$3. מרווח זה יגלם פער של $2.2-$1.2 מהאורל ($1.8) לעומת פער של כ-$1.1 ברבעון השני. בשל הקרבה לנקודת האיזון זה יתבטא בירידה ברווחיות. אמנם במגזר הפולמרים נמשכה מגמת המרווחים החזקים אך זהו פיצוי חלקי על חולשת הזיקוק."



השביתה בצרפת העלתה באוקטובר את האורל – מרווח האורל זינק באוקטובר לשבועיים והגיע בשיא ל-5.7 דולר. העלייה הזמנית נבעה משביתת 12 בתי הזיקוק והנמל המרכזי בצרפת. בשבוע האחרון עלה שוב מרווח הזיקוק. מוקדם לקבוע באם מדובר בעלייה זמנית או בהתאוששות הודות להתאוששות באירופה.



צפי דו"ח חלש לרבעון הרביעי – ההשבתה היזומה של מתקני החברה מיום 26/10 תוריד את הנצילות ברבעון הרביעי לכ- 60%-65%. מרווח אורל באוקטובר עד להשבתה עמד על 3.8 דולר. לפיכך, ebitda מנוטרל מאוחד צפוי לעמוד על כ-15-40 מיליון דולר, סבורים בכלל פיננסים.



בקרוב הסכם לאספקת גז טבעי – "החברה צפויה לחתום על הסכם לאספקת גז טבעי עד סוף השנה. להערכתנו, באם ההסכם ידחה ברבעון אחד זה לא יהא מהותי אך עלול לאכזב", אומר זר.



"לסיכום", אומר זר, "צפי לדו'ח בינוני לרבעון השלישי. אנו מותירים המלצת 'תשואת שוק'."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully