וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית המיקרו-אשראי בהודו על סף קריסה: ללווים אין כסף לפרוע חובותיהם

ניו יורק טיימס

18.11.2010 / 15:19

הבנקים בהודו, המממנים 80% מחברות המיקרו-אשראי, חוששים מהפסדים כבדים



חברות המיקרו-אשראי בהודו נמצאות על סף קריסה, לאחר שכמעט כל הלווים באחת המדינות הגדולות בהודו הפסיקו לפרוע את חובותיהם, מה שמחזק את טיעוניהם של פוליטיקאים אשר מאשימים את התעשייה בהפקת רווחים גדולים על גבם של העניים.



אחרי ששרדו את המשבר הכלכלי העולמי כמעט ללא פגע, חוששים כעת הבנקים בהודו - אשר מממנים כ-80% מהכסף שחברות המיקרו-אשראי מלוות ללקוחות עניים - מהפסדים כבדים. לבנקים בהודו יש כ-4 טריליון דולר הקשורים לתעשייה, לפי גורמים במגזר הבנקאי בהודו.



מיקרו-אשראי, הלוואות קטנות הניתנות לעניים, נראו בתחילה כדרך מבטיחה להוציא מיליוני אנשים מהעוני. בשנים האחרונות, ארגונים, משקיעי הון סיכון והבנק העולמי, הקימו בהודו מיזמים חברתיים שבאמצעותם ניסו להרוויח כסף תוך כדי מילוי צרכים חברתיים. מיזמים מסוג זה גם הוקמו באחרונה באפריקה, אמריקה הלטינית וחלקים נוספים באסיה.



ואולם מיקרו-אשראי בחיפוש אחר רווחים הוביל כמה מהחברות מסביב לעולם להלוות לעניים בריביות גבוהות מדי, ומבלי להתחשב ביכולתם לפרוע את החובות. כמה מהחברות העפילו את הכנסותיהן השנתיות.



כעת חוששים גורמים בהודו כי משבר חברות המיקרו-אשראי ייהפך לגירסה ההודית למשבר הסאבפריים בארה"ב. בשל חששות אלה והזעם הציבורי, מדינת אנדהרה פרדש בהודו, שבה חיים יותר משליש מהלווים, חוקקה בחודש שעבר חוק המגביל את האופן שבו חברות מלוות וגובות כסף. אך למרות החוק, הלווים עדיין מתקשים להחזיר את ההלוואות, ורק 10% מהם פרעו חובות בשבועות האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully