וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יוון הציגה קיצוצים נוספים שנועדו לחסוך 5 מיליארד יורו בשנה הבאה

סוכנויות הידיעות

18.11.2010 / 16:05

בין היתר יקוצצו עלויות תפעוליות בחברות ממשלתיות, במערכת הבריאות ובתקציב הביטחון



ממשלת יוון חשפה היום שורה של קיצוצים נוספים בתקציב 2011, אשר נועדו לחסוך 5 מיליארד יורו ולצמצם את הגירעון תקציבי שלה בשנה הבאה ל-7.4% מהתמ"ג, לעומת גירעון של 9.4% שצפוי השנה. הקיצוצים עדיין נתונים לאישור הפרלמנט.



התקציב, אשר הוצג על ידי שר האוצר היווני, יורגוס פפאקונסטנטינו, כולל קיצוצים בעלויות תפעוליות ועלויות שכר בחברות ממשלתיות, במערכת הבריאות ובתקציב הביטחון. הממשלה גם תעלה את הטווח התחתון של המע"מ מ-11% ל-13%, אם כי המע"מ לתיירים יקוצץ ל-6.5% מ-11%.

על פי תחזית ממשלת יוון, המיתון יהיה קשה יותר מכפי שנצפה קודם לכן. הכלכלה צפויה לרשום נסיגה של 3% בשנה הבאה בהשוואה לתחזית הקודמת לנסיגה של 2.6%. השנה תרשום כלכלת יוון צמיחה שלילית של 4.2%, לפי התחזית.



כלכלת יוון נמצאת תחת פיקוח מחמיר לאחר שקיבלה סיוע בסך 110 מיליארד יורו (148 מיליארד דולר) מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית למשך שלוש שנים. בתמורה לסיוע, ממשלת יוון אכפה שורה של אמצעי צנע, כולל קיצוצים במשכורות במגזר הציבורי והעלאת מסים.



ביום שני הודיעה ממשלת יוון כי הגירעון השנה צפוי להסתכם ב-9.4% מהתמ"ג, לעומת היעד הקודם ל-8.1% מהתמ"ג, וזאת לאחר שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של גוש היורו תיקנה את נתוני הגירעון של יוון מהשנה שעברה ל-15.4% מהתמ"ג, שהם 36.15 מיליארד יורו.



פפאקונסטנטינו, שתיאר את 2010 כ"אחת השנים הקריטיות והחשובות בהיסטוריה של יוון", ציין כי הממשלה הצליחה לקצץ השנה 6% מהגירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully