וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד עשויה לבקש סיוע של מיליארדי דולרים

18.11.2010 / 16:42

שר האוצר האירי הוא הראשון שהודה באופן פומבי באפשרות של סיוע בינלאומי לארצו, בכדי למנוע ממשבר החובות במדינה להתפשט לשאר היבשת

אירלנד עשויה להסכים לסיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (IMF) לחילוץ הבנקים שלה, כל עוד אותו חילוץ יהיה מותנה בכך שתמשוך אותו רק לפי הצורך – כך הודה היום לראשונה שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, בנאום שנשא בפרלמנט הבריטי. לניהן הוסיף כי טרם הושג הסכם על סיוע כלשהו למדינה.

לניהן הוא השר הראשון שהודה באופן פומבי באפשרות של סיוע בינלאומי לאירלנד, שעה שבכירים באיחוד האירופי, ה-IMF והבנק המרכזי של אירופה החלו לבחון את מאזניהם של הבנקים הגדולים במדינה ומנהיגי האיחוד לוחצים על אירלנד להסכים לחבילת סיוע שתמנע ממשבר החובות במדינה להתפשט לשאר היבשת. "אם השיחות יסתכמו בקו אשראי שנוכל למשוך לפי הצורך, זאת תהיה התוצאה הרצויה", אמר לניהן.

מוקדם יותר היום אמר יו"ר הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן, כי הוא צופה שאירלנד תבקש חילוץ בסך כמה עשרות מיליארדי יורו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, על מנת להציל את הבנקים.

אירלנד קרוב לוודאי תשלם ריבית של כ-5%, אמר הונוהן בראיון לתחנת הרדיו הממלכתית האירית RTE. הונוהן הוא הגורם הבכיר הראשון באירלנד אשר אמר במפורש כי ארצו זקוקה לסיוע. עם זאת, אמר הונוהן כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

"אני צופה שזה יקרה, בהחלט", אמר הונוהן, אשר דיבר מפרנקפורט, שם הוא משתתף בפגישה של מועצת הבנק המרכזי של אירופה. "זו תהיה הלוואה גדולה משום שהסכום נועד להוכיח שאירלנד מספיק חזקה להתמודד עם כל החששות בשוק. אנחנו מדברים על הלוואה גדולה".

נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה יגיעו היום לאירלנד, על מנת לבחון את מצבם של המוסדות הפיננסיים בה, לאחר שהעלויות העצומות של חילוץ הבנקים הזניקו את התשואות על אג"ח הממשלתיות של אירלנד לשיאים. שר האוצר האירי, בריאן לניהן, אמר לאחר פגישת שרי האוצר של גוש היורו ביום שלישי כי סיוע לאירלנד "אינו בלתי נמנע".

  • עוד באותו נושא:
  • אילרנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully