וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הגז משכו את הבורסה לעליות

רם עוזרי

18.11.2010 / 16:56

המדדים המובילים סגרו בעלייה של 1.4%. רציו עלתה ב-2.3%. אבנר טיפסה ב-6%. ישראמקו הוסיפה 1.8% ומניית דלק זינקה ב-8%

יום המסחר האחרון השבוע בבורסה בתל אביב נסגר הערב (חמישי) על רקע המשך עונת הדו"חות ותנופה מחודשת של מניות חיפושי הגז. מדד ת"א 25 סגר בעלייה של 1.4% לרמה של 1,265.11 ומדד תל אביב 100 הוסיף אף הוא 1.4% לרמה של 1,151.71. מדד מניות הנדל"ן עלה ב-1.3% ומדד הבנקים הוסיף 1% לערכו.

בזירת המקרו, נמשכת הציפייה לתוכנית סיוע של גוש היורו לאירלנד. יו"ר הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן, אמר אמש כי הוא צופה שאירלנד תבקש חילוץ בסך כמה עשרות מיליארדי יורו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית על מנת להציל את הבנקים. הונוהן הוא הגורם הבכיר הראשון באירלנד אשר אמר במפורש כי ארצו זקוקה לסיוע.נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה יגיעו היום לאירלנד, על מנת לבחון את מצבם של המוסדות הפיננסיים בה, לאחר שהעלויות העצומות של חילוץ הבנקים הזניקו את התשואות על אג"ח הממשלתיות של אירלנד לשיאים.

עוד בזירת המקרו, מדד המחירים לצרכן שפורסם אמש בארה"ב עלה ב-0.2% כשהאנליסטים חזו עלייה של 0.4% באוקטובר ביחס לחודש הקודם. נתוני התחלות הבנייה היו גרועים מהצפוי, והקצב המתואם שנתית עמד על 519 אלף לעומת ציפיות האנליסטים שעמדו על 590 אלף התחלות בנייה באוקטובר.

ענקית הרכב ג’נרל מוטורס (0.0% , 0.0) (GM) השלימה את ההנפקה הגדולה בהיסטוריה. מניית החברה חוזרת להיסחר בוול סטריט לאחר ש-GM פשטה רגל בשנה שעברה וקטעה כמעט מאה שנות וול סטריט. אתמול הצליחה החברה לגייס בהנפקה ראשונה לציבור (IPO) יותר מ-23 מיליארד דולר במחיר של 33 דולר למניה רגילה.בכך עוקפת הנפקת GM את ההנפקה הראשונה של אגריקילצ'רל בנק אוף צ'יינה, שבה גויסו 22.1 מיליארד דולר, כהנפקה הגדולה בהיסטוריה.

ענקית האינטרנט גוגל (1.73% , 593.65) הודיעה אתמול כי יריבתה אפל אישרה את אפליקציית Google Voice לאייפון, "לאחר כמעט שנתיים של המתנה", לדברי גוגל, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל. אפל דחתה בתחילה את האפליקציה, המאפשרת לבצע שיחות טלפון באמצעות שירות האינטרנט של גוגל, בטענה כי היא אינה מוסיפה יכולות חדשות למכשיר הסלולרי, אך מאוחר יותר אישרה יישומים דומים של חברות אחרות, מה שהוביל לפתיחת חקירה בנציבות התקשורת הפדרלית (FCC).

כיל גוררת אחריה לעליות גם את החברה לישראל

בגזרה המקומית, מניית כיל טיפסה 3.34% במחזור הגבוה באחד העם. הערכות בשוק מדברות על סיום פעילות מכירה של גוף מוסדי זר גדול שנוכחותו הורגשה לאורך כל השבוע החולף. כיל גוררת אחריה לעליות דומות גם את החברה לישראל, לאחר שהאחרונה איבדה בשבועיים האחרונים כ-8% מערכה.

מניה נוספת שנסחרה היום בעליות במחזורים גבוהים היא זו של בנק לאומי (0.74% , 1773.0) . הבנק הגיע היום להסכם עם העובדים לקראת ההצבעה החוזרת בוועדת הכספים על בקשת הממשלה להפריט 11.46% ממניות הבנק. המשנה למנכ"ל בנק לאומי, דוד בר-לב, וועד העובדים בראשות מירי רובינו חתמו הלילה על הסכם קיבוצי מיוחד בעניין זכויות העובדים בבנק על רקע ההפרטה הצפויה. על פי ההסכם, התנאים שסוכמו במסגרת ההסכם הקיבוצי שנחתם בבנק ב-2005 הוארכו לתקופה של ארבע שנים נוספות, עד סוף 2014. בתמורה התחייב הוועד כי 10,000 עובדי הבנק ישמרו על שקט תעשייתי ויימנעו משביתות או עיצומים ולא ינסו לעכב את הליך ההפרטה של הבנק. דירקטוריון לאומי אמור לאשר בקרוב את ההסכם.

המגזר החם של חיפושי הגז והנפט ממשיך לספק כותרות. אפקט ששינסקי דעך ומניות המגזר נסחרו במשך כל יום המסחר בעליות גבוהות. ארבעה חודשים לאחר חשיפת TheMarker, הודיעו אמש שותפויות החיפושים דלק קידוחים (7.34% , 1360.0) ואבנר (6.05% , 242.0) מקבוצת דלק, כי הגיעו לפשרה עם משרד התשתיות במסגרתה ישיבו למדינה חלק מרישיונות החיפוש שקיבלו. זאת לאחר שמספר הרישיונות שברשות החברות ושל השותפה האמריקאית נובל אנרג'י חרג מהמותר בחוק.

על רקע העליות הנרשמות בתל אביב נמשכת עונת הדוחות הכספיים. חברת אפריקה ישראל (1.15% , 2550.0) דיווחה היום על דו"חות החברה הבת שבבעלותה, אפי פיתוח. החברה רשמה עלייה של 17% בהכנסותיה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והפסד תפעולי של 45.2 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 266.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

גם אלרוב נדל"ן (6.0% , 7949.0), שבשליטת אלפרד אקירוב, דיווחה על תוצאותיה העסקיות ברבעון השלישי 2010. בשורת ההכנסות, רשמה החברה עלייה של 31% לעומת הרבעון המקביל לסך 182 מיליון שקל. עוד הציגה אלרוב גידול משמעותי של כ-52% ברווח התפעולי לסך 51.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully