וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צאר הרכב" לשעבר של אובמה יישב אישומי תשלום שוחד לקרנות פנסיה

סוכנויות הידיעות

18.11.2010 / 18:07

סטיבן רטנר ישלם 6.2 מיליון דולר ויורחק מתחום ני"ע; היום הגיש התובע הכללי של ניו יורק אישומים



בנקאי ההשקעות האמריקאי סטיבן רטנר, לשעבר ראש צוות המשימה של ממשל אובמה למגזר הרכב, יישב היום אישומים שהגישה נגדו רשות ני"ע בארה"ב (sec) בגין חלקו בשערוריית תשלומי השוחד לקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק. בה בעת, משרד התובע הכללי של ניו יורק הגיש היום אישומים נגדו באותה פרשה.



האישומים קשורים לחשדות כי חברת ההשקעה הפרטית קואדרנגל (quadrangle) של רטנר העבירה תשלומי השוחד וטובות הנאה לקרן הפנסיה של עובדי מדינת ניו יורק - המנהלת נכסים בהיקף של 125 מיליארד דולר - כדי לקבל ממנה כספים לניהול (pay to play).



לפי תביעה שהגישה רשות ני"ע בבית משפט פדרלי במנהטן, זכתה קואדרנגל בהשקעות של הקרן בסך 150 מיליון דולר בשנים 2005 ו-2006, בתמורה לתשלומי שוחד. לפי דיווחים בארה"ב, הסכים רטנר לשלם 6.2 מיליון דולר ולאיסור של שנתיים לעסוק בתחום ניירות הערך, במסגרת הסדר עם רשות ני"ע.



בה בעת, התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, הגיש אף הוא תביעה נגד רטנר. קואומו דורש כי רטנר ישלם 26 מיליון דולר ולאיסור לעסוק בתחום ניירות הערך במשך כל חייו, כדי ליישב את האישומים נגדו.



רטנר, שאינו עובד עוד בקואדרנגל, מונה בפברואר 2009 על ידי הנשיא אובמה לראשות צוות המשימה למגזר הרכב, והוביל את ארגונן מחדש של קרייזלר ו-gm, בין השאר, באמצעות ויתורים מצד איגודי העובדים שלהן ומחזיקי האג"ח, וכן את פיטוריו של מנכ"ל gm, ריק ואגונר. בחודש יולי של אותה שנה סיים רטנר את תפקידו לאחר השלמת הארגון מחדש שביצעו שתי יצרניות הרכב במסגרת הליכי פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully