וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן ראש ממשלת רוסיה: ישראל היא שותפה חשובה של רוסיה במזה"ת

מוטי בסוק

18.11.2010 / 18:17

השר ליברמן אמר במפגש הוועידה הכלכלית כי היקף הסחר עם רוסיה הגיע ל-1.1 מיליארד דולר מתחילת השנה



"ישראל היא שותפה חשובה של רוסיה במזרח התיכון. לשתי המדינות יש אינטרסים משותפים והיום אנו עושים עוד צעד לקידום היחסים והאינטרסים המשותפים בין המדינות", כך אמר היום ויקטור זובקוב, סגן ראשון לראש ממשלת רוסיה, בדיוני הועדה הכלכלית המעורבת ישראל-רוסיה, שהתקיימו בירושלים.



הוועדה התכנסה בירושלים בראשות שר החוץ אביגדור ליברמן וויקטור זובקוב. בסיום הדיונים חתמו השניים על תוכנית לשיתוף פעולה בתחום התיירות ועל פרוטוקול השיחות.



זהו המפגש השמיני של הוועדה הכלכלית. מטרת הפגישות לקדם את יחסי הסחר ואת שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות. לישיבת הוועדה הגיעו כ-30 נציגים מרוסיה בהם סגני שרים, נציגי משרדי ממשלה שונים ובכירים במשק הרוסי. מהצד הישראלי השתתפו מנכ"לי משרדי החקלאות והאנרגיה, נציגי משרדי ממשלה שונים, נציגי רשות שדות התעופה, רשות החלל הישראלית ועוד.



השר ליברמן אמר בפתח הישיבה כי "הוועדה הכלכלית תרמה רבות לשיפור והרחבת היחסים בין שתי המדינות. בשנתיים האחרונות יש עלייה משמעותית בכמות התיירים שמגיעה לישראל מרוסיה וגם כמות הטיסות עלתה. מתחילת השנה הסחר בין שתי המדינות עומד על יותר מ-1.15 מיליארד דולר. הפורום הכלכלי-עסקי המשותף לשתי המדינות נפגש כבר 8 פעמים". ליברמן ציין כי יש נושאים, כמו הסכם לשיתוף פעולה בנושא החלל והרחבת שיתוף הפעולה בתחום הטכנולוגיה, שיש לקדם. הוא הביע שביעות רצון מהודעת מוסקבה על ביקור קרוב של נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, בישראל החל מה-17 בינואר 2011.



זובקוב הגיב כי היחסים הכלכליים בין רוסיה לישראל טובים והביע תיקווה כי ישתפרו בעתיד.



הוועדה המשותפת מקיפה בתחומי טיפולה נושאים רבים ובהם סחר והשקעות, מחקר ופיתוח תעשייתי, יזמות, חקלאות, אנרגיה, שת"פ בתחום החלל, בריאות, פנסיות, יהלומים, תחבורה, שת"פ תיירותי , טיפול במצבי חירום, איכות הסביבה, טלקומוניקציה, בנקאות ופיננסים ואף הסכמים בנושא הפקות משותפות בקולנוע.



בישיבה היום דנה הוועדה בהשלכות המשבר הפיננסי העולמי על כלכלת המדינות ועל שיתוף הפעולה ביניהן ובאפשרויות השונות להידוק הקשרים והגדלת היקפי שיתוף הפעולה והמסחר בין המדינות.



בין היתר, נדונו הדרכים לגוון את אופיים של קשרי הכלכלה המבוססים כיום על חומרי גלם ואנרגיה מרוסיה לישראל וציוד טכנולוגי ומוצרי חקלאות מישראל לרוסיה, לקשרי כלכלה שיושתתו על השקעות הדדיות, עידוד יזמות, מו"פ טכנולוגי ותעשיות מתקדמות. הצדדים התייחסו לשיתוף הפעולה האפשרי בין המדינות בתחומי אנרגיה בדגש על אנרגיות מתחדשות כדוגמת פצלי שמן.



בישיבה הודגש כי עם ביטולן של הוויזות לרוסים הבאים לארץ וישראלים הנוסעים לרוסיה לפני כשנתיים, עלה משמעותית היקף התיירות ההדדית ונכון להיום יש כ-70 טיסות שבועיות מישראל ליעדים שונים ברוסיה. הצדדים סיכמו על סדרת צעדים לשיפור יחסי התעופה בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully