וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת המטבעות: דרום קוריאה מטילה מחדש מס על משקיעים זרים באג"ח ממשלתיות

סוכנויות הידיעות

18.11.2010 / 19:50

המס בשיעור של 14% בוטל בתחילת 2009; כלכלנים - "מדינות נוספות ילכו בעקבותיה"



משרד האוצר של דרום קוריאה הודיע היום על הטלתו מחדש של מס על רווחי משקיעים זרים מהשקעות באג"ח ממשלתיות, בניסיון לבלום את זרם ההשקעות הזרות לשוק ההון המקומי אשר גרם להתחזקות המטבע של דרום קוריאה. המס, בשיעור של 14%, בוטל בתחילת שנת 2009.



משרד האוצר של דרום קוריאה ציין כי ההחלטה על הטלתו מחדש של המס היתה בלתי נמנעת לאור הזינוק בהשקעות זרות באג"ח ממשלתיות של דרום קוריאה. שיעור הבעלות הזרה של אג"ח אלו גדל ל-15% נכון לסוף אוקטובר לעומת 8.4% בסוף שנת 2008.



בכך הצטרפה דרום קוריאה לשורה של כלכלות מתעוררות - בהן ברזיל, אינדונזיה ותאילנד - שכבר נקטו בצעדים דומים כדי לבלום את התחזקות מטבעותיהן. כך למשל, ביטלה תאילנד פטור ממס של 15% על רווחים מהשקעות באג"ח בשוק המקומי שניתן למשקיעים זרים, וברזיל שילשה בחודש שעבר את המס על השקעות זרות באג"ח מקומיות. טאיוואן הודיעה מוקדם יותר החודש על החזרתן של הגבלות על השקעות זרות באג"ח מקומיות שבוטלו בשנת 1995.



ראשי מדינות שהשתתפו בפסגת ה-g20 בשבוע שעבר התירו לכלכלות מתעוררות לנקוט בצעדים להגבלת זרימת ההשקעות הזרות אליהן, בשל הריביות הנמוכות במדינות המפותחות. עם זאת, כלכלנים הזהירו מפני התרחבות ההגבלות על השקעות זרות בשוקי ההון ברחבי העולם, והביעו חשש כי ההגבלות הזמניות יהפכו בסופו של דבר לקבועות.



"כלכלות מתעוררות אחרות עשויות ללכת בעקבות דרום קוריאה מכיוון שה-g20 התיר להן לעשות שימוש בהגבלות הון כאמצעי מגן", אמר הכלכלן או סוק טאי מבנק sc פירסט בנק קוריאה, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "הם יודעים שהם אינם מסוגלים לעצור את זרימות ההון הגלובלית, ורק מנסים להאט אותן".



"אנחנו רואים אולי מקום להגבלות הון זמניות ומתוכננות היטב", אמר סגן הכלכלן הראשי של הבנק לפיתוח אסיה (adb), ג'וזף זווגליץ', בראיון לבלומברג. "אבל תמיד יהיו צעדים שיעוררו מחלוקת, בין השאר בשל הנטייה לכך שצעדים זמניים הופכים אחר כך לקבועים, ועלולים להוביל לעיוותים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully