וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל הציע לרכוש את טוויטר תמורת 2.5 עד 4 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

18.11.2010 / 21:41

טוויטר דחתה את ההצעה הלא רשמית בטענה כי היא "מעליבה"; מיקרוסופט אף היא הגישה הצעת רכש לאתר



ענקית האינטרנט הציע מוקדם יותר השנה לרכוש את אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר תמורת 2.5 מיליארד דולר, לדברי מקור המקורב למנהל בכיר שהיה מעורב במגעים, דיווח היום אתר החדשות "ביזנס אינסיידר".



ההצעה, אשר לא היתה רשמית, הועלתה במסגרת מגעים מתמשכים בין צוות הפיתוח התאגידי של גוגל וטוויטר. עם זאת, ההצעה נדחתה על ידי טוויטר, אשר אף הגדירה אותה כי "מעליבה". מקור נוסף, בעל עניין בטוויטר, סיפר כי טוויטר דחתה הצעה נוספת, בסך ארבעה מיליארד דולר, לפני כשלושה חודשים. עם זאת, המקור לא ידע לומר מי עמד מאחורי הצעת הרכש הזו.



שני המקורות העריכו כי ייתכן שענקית התוכנה אף היא הגישה הצעה לרכישת אתר טוויטר, שנוסד לפני כארבע שנים. על פי דיווחים, טוויטר שוקלת לבצע סבב גיוס הון נוסף לפי שווי של שלושה מיליארד דולר, לאחר שלפני שנה גייסה 100 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר.



"ביזנס אינסיידר" ציין כי הצעות רכש בלתי רשמיות מהוות חלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת של צוות פיתוח תאגידי בחברות גדולות דוגמת גוגל ומיקרוסופט. מה גם שעבור חברות סטראט-אפ כמו טוויטר, מגעים מסוג זה הם תופעה נפוצה. כך למשל, אתר הרשתות החברתיות פייסבוק ניהל מגעים על רכישתו עם לא פחות מ-11 חברות במהלך חמש שנותיו הראשונות.



משקיע האנג'ל מעמק הסיליקון, דייב מקלור, אמר בחודש ספטמבר בראיון לרויטרס כי גוגל חייבת לקנות מיד את טוויטר על מנת שתוכל להתמודד עם אתר הרשתות החברתיות פייסבוק. "אם יש תסריט שבו גוגל חושבת שהיא לא תצטרך לקנות את טוויטר בעתיד הקרוב, אני לא רואה אותו", אמר מקלור, מי שעומד מאחורי הבלוג master of 500 hats. "יהיו החישובים שהם עושים אשר יהיו, כדאי להם לעשות זאת בהקדם, בגלל שפייסבוק הורגת אותם".



מקלור אינו היחיד שחושב כך. שמועות על עסקה אפשרית בין גוגל לטוויטר כבר מתרוצצות מספר שנים, ומשקיעים אחרים בעמק הסיליקון מעריכים כי מתחרתה של גוגל, אפל, עשויה לרכוש את טוויטר כדי לבסס את מעמדה בתחום הרשתות החברתיות.



הפרשן הנרי בלוג'ט מאתר "ביזנס אינסיידר" טוען זה כמעט שנתיים כי גוגל צריכה לרכוש את טוויטר. לדבריו, יהיה המחיר אשר יהיה, כדאי לגוגל לרכוש את טוויטר. "פייסבוק הופכת לאיום רציני על עסקי הליבה של גוגל, וטוויטר היא אתר הרשתות החברתיות היחיד שגוגל יכולה לרכוש, ואשר יש לו סיכוי להתמודד מול פייסבוק", כתב בלוג'ט לפני כחודשיים. "פייסבוק תהיה בקרוב אתר האינטרנט הגדול בעולם, ואנשים כבר מבלים הרבה יותר זמן בפייסבוק מאשר בגוגל.



סיבה נוספת שמציין בלוג'ט לכך שכדאי לגוגל לרכוש את טוויטר היא העובדה שמתחרתה אפל מנסה באחרונה להיכנס לתחום הרשתות החברתיות. עוד כתב בלוג'ט כי ניסיונות גוגל להיכנס בכוחות עצמה לתחום הרשתות החברתיות נחלו כשלון חרוץ, וכי לגוגל יש בקופתה 30 מיליארד דולר במזומן. "כמה יעלה לגוגל לרכוש את טוויטר? קרוב לוודאי שחמישה מיליארד דולר", הוסיף בלוג'ט.



מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, כבר הביע את הערכתו לאתר טוויטר מספר פעמים. "טוויטר עשויה להצליח למוצא מוצרי פרסום ומקורות הכנסה אחרים שיהיו מאוד רווחיים לדעתנו", אמר שמידט בשלהי חודש ספטמבר. "אנחנו מעריכים שהם צפויים להצליח מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully