וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב מעל 1,350 דולר; הנפט עלה ב-2%; הכסף קפץ ב-5%

נמרוד הלפרן

18.11.2010 / 22:45

מחיר הפלדיום נסק ב-6%; הנפט התאושש משפל של ארבעה שבועות; הנחושת עלתה ב-2.6%



מחירי הסחורות עלו היום בראשונה זה שלושה ימים. מחיר הזהב התאושש משפל של שלושה שבועות ורשם את הזינוק היומי החד ביותר זה שבועיים בעקבות היחלשות הדולר, אשר הגבירה את תיאבון המשקיעים למתכת היקרה בתור השקעה חלופית. מחיר הכסף קפץ ביותר מ-5% ומחיר הפלדיום זינק ביותר מ-6%. מחיר הנפט התאושש משפל של ארבעה שבועות ועלה בראשונה זה ארבעה ימים על רקע ציפיות כי ממשלת אירלנד תסכים לקבל חבילת חילוץ אירופית, ותסייע בכך למנוע החרפה במשבר החוב ביבשת.



החוזים על הזהב למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 1,353 דולר לאונקייה, עלייה של 1.2% - הזינוק היומי החד ביותר מאז ה-4 בנובמבר - בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הזהב נסגר אתמול בשפל של שלושה שבועות, לאחר שנפל ביותר מ-30 דולרים בתוך יומיים. עם זאת, מחיר הזהב עודנו נמוך ביותר מ-70 דולר משיא של 1,424.3 דולר לאונקייה שרשם מוקדם יותר החודש.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 81.85 דולר לחבית, עלייה של 1.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט, אשר עלה בשבוע שעבר לרמה של 88.63 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2008 על בסיס תוך-יומי - נפל אתמול לרמה של 80.06 דולר לחבית, רמתו הנמוכה ביותר מאז ה-20 באוקטובר.



עוד בשוק הסחורות: החוזים על הכסף למסירה בדצמבר נסגרו בניו יורק במחיר של 26.83 דולר לאונקייה, זינוק של 5.2%. בשבוע שעבר, נסק מחיר הכסף למחיר של 29.34 דולר לאונקייה - שיא של 30 שנה. מחיר הכסף זינק ב-59% מתחילת השנה. החוזים על הנחושת למסירה בדצמבר נסגרו היום במחיר של 3.82 דולר לליברה, עלייה של 2.6%. החוזים על הפלדיום נסגרו במחיר של 696.9 דולר לאונקייה, קפיצה של 6.4%.



מדד הסחורות crb, העוקב אחרי השינויים במחיריהם של 19 סחורות מרכזיות, עלה היום ב-2.4% - עלייה ראשונה זה שלושה ימים. עליות נרשמו במחיריהן של 18 מתוך 19 הסחורות המרכיבות של המדד.



אירלנד עשויה להסכים לסיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) לחילוץ הבנקים שלה, כל עוד אותו חילוץ יהיה מותנה בכך שתמשוך אותו רק לפי הצורך - כך הודה היום לראשונה שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, בנאום שנשא בפרלמנט הבריטי. לניהן הוסיף כי טרם הושג הסכם על סיוע כלשהו למדינה.



לניהן הוא השר הראשון שהודה באופן פומבי באפשרות של סיוע בינלאומי לאירלנד, שעה שבכירים באיחוד האירופי, ה-imf והבנק המרכזי של אירופה החלו לבחון את מאזניהם של הבנקים הגדולים במדינה ומנהיגי האיחוד לוחצים על אירלנד להסכים לחבילת סיוע שתמנע ממשבר החובות במדינה להתפשט לשאר היבשת. "אם השיחות יסתכמו בקו אשראי שנוכל למשוך לפי הצורך, זאת תהיה התוצאה הרצויה", אמר לניהן.



מוקדם יותר היום אמר יו"ר הבנק המרכזי של אירלנד, פטריק הונוהן, כי הוא צופה שאירלנד תבקש חילוץ בסך כמה עשרות מיליארדי יורו מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית, על מנת להציל את הבנקים.



מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב - בהן היורו, הין והליש"ט - נחלש ב-0.6% לרמה של 78.65 נקודות, לאחר שמוקדם יותר השבוע עלה לרמה של 79.461 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז שלהי חודש ספטמבר.



התחזקות הדולר נרשמת על רקע הצפי לחילוץ אירלנד כמו גם נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב, אשר צמצמו את הביקוש למטבע האמריקאי, אשר נחשב למקלט עבור המשקיעים בעתות משבר.



מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב קפץ בנובמבר לרמה של 22.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2009 - לעומת רמה של נקודה אחת באוקטובר, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. העלייה היתה חדה בשיעור נכיר מתחזיות הכלכלנים למדד ברמה של חמש נקודות.



מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה באוקטובר ב-0.5%, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה של 0.6%. כמו כן, תוקן מדד ספטמבר כלפי מעלה לעלייה של 0.5% לעומת עלייה של 0.3% שעליה דווח במקור. באוגוסט עלה המדד ב-0.1%.



מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב גדל בשבוע שעבר ב-2,000 ל-439 אלף - עלייה מתונה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו 445 אלף תביעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully