וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית קודרת לשוק הנדל"ן

מאת אביגייל סאלטמארש

19.11.2010 / 7:05

שיטפונות, סחיפת קרקעות ורוחות חזקות בבריטניה ובמקומות אחרים הם חלק מהאתגרים שעומדים בפני קבלנים ומפתחים בעידן שינויי האקלים



ניו יורק טיימס

>> הסיבה לתנאי מזג האוויר הקיצוניים בבריטניה בשנים האחרונות נתונה במחלוקת, אך בעלי הבתים נאלצים להתמודד עם היסודות הרעועים והגגות ההרוסים - בעיות שלפי מומחים בתעשיית הבנייה אינן עומדות להיעלם בקרוב.



האדמה המכסה חלק גדול מבריטניה, בייחוד בדרום אנגליה, מכילה ריכוז גדול של חימר. "תקופות חמות מובילות לירידה במפלס מי התהום, תופעה שעלולה לגרום לאדמה להתייבש ולהתכווץ. במקרים חמורים, הדבר עשוי להוביל לסחיפת קרקעות. בדומה, מזג אוויר רטוב יותר עלול להוביל לשיטפונות", אמר כריס וילפורד, מנהל שותף ב-prp ארכיטקטס, משרד אדריכלות בינלאומי שחקר את השלכות שינויי האקלים.



רוג'ר מינוסט, אדריכל מסאסקס שעובד בבריטניה ובצרפת, אמר כי בעיות אלו מציבות מורכבות חדשה בפני מתכנני הבתים והקבלנים, וכי הבעיות אינן מוגבלות לאיים הבריטיים. "כדי להימנע מבעיות, אנחנו צריכים כעת לחפור לעומק רב יותר מכפי שהיה כשהתחלתי לעבוד לפני 30 שנה", אמר מינוסט.



"בצרפת", הוא הוסיף, "נהגתי לעבוד באזורים סלעיים, שם שינוי האקלים מתבטא בעיקר בסוגיות הקשורות למים והצפות - אך יש שם גם כיסים של חימר. אנו נתקלים כעת יותר ויותר במקרים שבהם יש צורך לקדוח חורים עגולים באדמה ולמלא אותם במלט לפני תחילת הבנייה".



פיטר פרנץ', מהנדס אזרחי ומנכ"ל קנהם קונסלטינג, אמר כי שיטפונות נהפכו לבעיה גדולה יותר לבעלי הבתים בבריטניה משום שהביקוש הוביל לבנייה באזורים המועדים יותר לשיטפונות.



הסוכנות להגנת הסביבה פירסמה בינואר נתונים המראים כי יותר מחצי מיליון בתים בבריטניה נמצאים בסכנת פגיעה משמעותית משיטפונות, וכי ההגנה עליהם תעלה לפחות 1.6 מיליארד דולר בשנה עד 2035. "כשמתכננים מערכות ניקוז נערכים לתרחיש הגרוע ביותר, ?סופת מאה השנים'", אמר פרנץ'. "אולם כעת אנו צופים רמות מים גבוהות אף יותר, ולעתים קרובות נדרשים לשפר את תקני התכנון שלנו ב-30%".



סכנה לאתר אולימפיאדת 2012



ליאם הנלון, מנהל בקבוצת פורשו, חברה מליברפול המבצעת עבודות תיקונים מטעם חברות הביטוח לאחר שיטפונות, אמר כי ישנה עלייה בהיקף הפעילויות של החברה עקב נזק שנגרם למבנים לאחר אירועים אקלימיים חריגים. "אנו נתקלים בבעיות מסוגים שונים, החל בסחף קרקעות שפוגע ביסודות וכלה בנזק אזורי, כגון שיטפונות", הוא אמר.



ג'ייסון ווייקפורד, דובר מטעם הסוכנות להגנה על הסביבה, אמר כי הארגון בוחן סוגיות אלה: "יש לנו יכולת השפעה על תהליכי הבנייה - ואם אנו סבורים שפרויקט מסוים עשוי להחריף את השיטפונות או נמצא באזור בסיכון גבוה, אנחנו יכולים לעצור את הבנייה ולדרוש סקירה מחודשת. תמיד ייבנו פרויקטים על מישורי שטפונות - אפילו האתר בו תיערך האולימפיאדה הבאה נמצא בסכנות שטפונות - ובמקרים הללו נדרשות מערכות שמפחיתות את הסיכון תוך שמירה על מחסומי השטפונות".



ווייקפורד הוסיף כי הסוכנות ביקשה מחברות הביטוח להשקיע עבודה רבה יותר באזורים שניזוקו בשיטפונות. "אנחנו מחפשים פתרונות טכנולוגיים מתקדמים שיאפשרו לבניינים להתייבש מהר יותר, כך שהאנשים יוכלו לחזור לבתים במהירות", הוא אמר.



אנגוס מידלטון, מהנדס ברנסנס ריג'נריישן, חברת ייעוץ לבנייה ידידותית לסביבה, אמר כי גם רוחות חזקות עלולות ליצור לחצים מסוכנים על מבנים, מה שמחייב בניית יסודות איתנים יותר. "בעתיד, אנשים רבים יותר יצטרכו לנקוט צעדים כדי להגן על בתיהם, והסוקרים יצטרכו לעבוד ביסודיות רבה יותר בזמן כתיבת הדו"חות שלהם", הוא אמר.



השקפה זו משותפת גם לאינגליש הריטג', ארגון הפועל להגנה על המורשת ההיסטורית של בריטניה. רנה פוקס, דוברת הארגון, אמרה כי שינוי האקלים עלול להאיץ את קצב שחיקת המבנים. "המבנים ההיסטוריים ברובם עמידים וניתנים לשיפוץ", היא אמרה, "אך תנאי מזג האוויר הקיצוניים עקב שינויי האקלים מציבים בעיות חדשות".



לשם התמודדות עם כך יצר הארגון אתר אינטרנט - climatechangeandyourhome.org.uk - שמציע מידע מפורט של השפעות אפשרויות של מזג האוויר בהתאם למיקום הבית ולגילו כמו גם מידע כללי יותר לגבי האקלים וחיסכון באנרגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully