וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוס-פלטפורם. הללויה!

אליחי וידל

19.11.2010 / 7:05

אחרי שיצר את CSI, המותג הטלוויזיוני המצליח בעולם, החליט אנתוני זויקר להפיץ את הברית החדשה שלו: "הטלוויזיה לא תשרוד. אמצעי המדיה יתכנסו למוצר אחד". עכשיו הוא רוצה ש-73 מיליון הצופים שלו יתחילו לצרוך סיפורים דיגיטליים. באייפד, כמובן



>> אנתוני זויקר הוא מיסיונר. יש לו תורה סדורה, האלים האירו לו פנים, הנבואה ניתנה לו, הוא חדור אמונה ותשוקה לתורתו ויש לו עדת מאמינים. "העולם כפי שאנו מכירים כיום ייחרב בתוך עשר שנים!" הוא צועק לקהל שומעיו. "עליכם להתכונן ליום הדין! עליכם לאמץ את התורה החדשה!" הוא קורא להם מעל הבמה. "טכנולוג'י". הללויה! "קונברג'נס". הללויה! "קרוס-פלטפורם". א-מן!

זויקר, היוצר והמפיק של csi, המותג הטלוויזיוני המצליח בעולם, שהה בישראל באותם ימים שבהם שהה במדינה ליאונרדו דיקפריו. השניים אף לנו באותו בית מלון. דיקפריו הסתגר, הערים על צלמי הפפראצי ובילה ימים ארוכים במחיצת אהובתו בלי שדלפה לתקשורת ולו תמונה נורמלית אחת של השניים. לעומתו זויקר, תותח הוליוודי מקליבר גדול בעצמו, הסתובב בתל אביב בחופשיות, נהנה מכל רגע, ושיתף פעולה עם תשומת הלב התקשורתית. כל מי ששוחח עם זויקר השבוע זכה לשמוע מפיו את הדרשה מלאת התשוקה שלו על עתיד תעשיית הבידור, על התכנסות ושילוב פלטפורמות.



"הטלוויזיה כפי שאנו מכירים אותה כיום לא תשרוד עד סוף העשור", אמר זויקר בראיון ל-themarker. "אנחנו כבר בשלב שבו הטלוויזיה, המחשב, הסלולר ותעשיית המשחקים מתחילים להתכנס לכדי מוצר אחד. מי שלא יאמץ את המודל הזה, לא ישרוד.



"צריכת התכנים נהפכת למוטת חיפוש, כמו השימוש בגוגל. אתה מחפש מה לראות מתי שנוח לך, אתה מחפש מידע נוסף על מה שראית ואתה מעוניין להיות מחובר לתוכן הזה יותר מפעם בשבוע, בשעה שכופה עליך רשת השידור".



לזויקר יש מיליוני מאמינים שהולכים אחריו כבר 11 שנה מהמדבריות של נוואדה, בהם ממוקמת הסדרה הראשונה שלו, "csi: לאס וגאס", דרך הביצות של מיאמי ועד לצוקי הבטון והפלדה של ניו יורק, שבהם ממוקמות סדרות הבת של המותג. הוא קשוב לצורכי מאמיניו, מספק להם בידור ומתח, ומרביץ בהם את תורת הזיהוי הפלילי.



רבות כבר נכתב על כך שהגיבורים האמיתיים של סדרות csi הם הראיות הפליליות והכלים הטכנולוגיים שמאפשרים לנתח אותן: גרגר אבק והמיקרוסקופ שחשף אותו, הדי-אן-איי והצנטריפוגה שבודדה אותו והפיקסל החריג בתמונה והתוכנה שפיצחה אותו. אלה היו גיבורי התנ"ך של זויקר - וכעת הם גיבורי הברית החדשה שלו.



"73 מיליון איש צופים בסדרות שלי", הסביר זויקר לקהל שומעיו בכנס סלקום למדיה השבוע. "אם אוסיף טכנולוגיית דחיפה שתביא להם תוכן נוסף ומשחקים עם פרסים, ואצרף תכנים כמו מאחורי הקלעים וקטעים שנפלו בעריכה - אם אצליח להעביר את הצופים לרשת הם יקבלו חוויה שתאפשר להם לשקוע עוד יותר בתוכנית. תנו להם סיבה להיכנס לאתר, גרמו להם לחוש מעורבים, הניעו אותם מהטלוויזיה אל הרשת, למכשירים ניידים, למשחקים ובחזרה. כך נגיע לתור זהב חדש".



הרומן עובר לאייפד



כמו כל מיסיונר, גם זויקר ניחן בתכונות של סוכן מכירות טוב. אחרי ש-73 מיליון מאמינים רכשו את התנ"ך שלו ושיננו את יסודותיו, כעת הגיע הזמן לבצע המרה המונית ולמכור להם את התורה החדשה: "קרוס-פלטפורמס", כלומר שילוב פלטפורמות.



לפי זויקר, רק שילוב של כמה שיותר פלטפורמות טכנולוגיות יאפשר מונטיזציה טובה יותר של אמנות הסיפור בעידן הטכנולוגי. בשנתיים האחרונות הוא מממש את רעיונותיו דרך רומן המתח בהמשכים שכתב, "level 26" הרומן מופץ בגרסה דיגיטלית, וסביבו תפר זויקר גם אתר אינטרנט וסרטי וידאו שמאפשרים אינטראקציה בלתי פוסקת עם קהל הקוראים. זויקר קורא לכלי העבודה שלו digi-novel (רומן דיגיטלי) ו-digi-money כסף דיגיטלי.



זויקר מודה כי על אף שההשקעה במוצר החדש הוכיחה את עצמה בארה"ב, בשאר העולם הוא עדיין לא הצליח לפצח את הקהל, כך שייתכן שלא כל הקהל שלו בשל למתקפה הטכנולוגית. "התחלנו לעבוד על פרויקט 'level 26' לפני שאייפד יצא לאוויר העולם, כשספר מודפס היה הפלטפורמה העיקרית. עכשיו, כשאייפד ושאר טאבלטים נהפכים פופולריים יותר ויותר - אין שום ספק שהפרק החדש של הפרויקט יתפוס תאוצה, מכיוון שזה בדיוק הפורמט הנכון עבור שילוב כל הפלטפורמות".



ובכל זאת, זויקר לא שוכח מהיכן זורמים המזומנים האמיתיים להגשמת החזון שלו. "גם ב-csi אנחנו לא מפסיקים לחפש את הטכנולוגיות החדישות ביותר", הוא אומר. "תלת-ממד הוא הלהיט הנוכחי, אבל הוא כאן כדי להישאר. אם נגיע למסקנה שהצופים שלנו מעוניינים בשידור טלוויזיוני בתלת-ממד - נפיק גם פרקים כאלה". במקביל מחיל זויקר את תורת ההתכנסות שלו גם על csi. "אנחנו עובדים עכשיו על הפקת גרסה קולנועית של הסדרה, כשהשאיפה היא להעלות על מסך אחדגדול את גיבורי שלוש הסדרות - גארי סיניס מניו יורק, דיוויד קרוזו ממיאמי ולורנס פישבורן מלאס וגאס", הוא מבטיח. הללויה, אמן ואמן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully