וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי מגן על מדיניותו: ההרחבה הכמותית תתרום לצמיחה העולמית

סוכנויות הידיעות

19.11.2010 / 10:05

יו"ר הבנק הפדרלי טען כי מדינות כמו סין צריכות להבין כי צמיחתן תלויה גם בהתאוששות בארה"ב



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יצא להגנת מדיניות ההרחבה הכמותית שלו, וטען כי היא תסייע לכלכלה העולמית. בד בבד, ביקר את סין, המחלישה באופן מלאכותי את המטבע שלה. הדרך הטובה ביותר לתמוך בהתאוששות הכלכלית העולמי היא "באמצעות מדיניות שתוביל לצמיחה כלכלית מחודשת בארה"ב, תוך שמירה על יציבות מחירים", כתב ברננקי בהצהרה שיקריא מאוחר יותר היום בפרנקפורט. מדינות המחלישות את מטבעותיהן עשויות בסופו של דבר לעכב את הצמיחה העולמית, ולהסתכן בחוסר יציבות פיננסית בכלכלותיהן, לדבריו.



ברננקי נאלץ להתמודד עם ביקורת מקובעי מדיניות ברחבי העולם, ובייחוד במדינות מתעוררות כמו סין וברזיל, הטוענים כי החלטת הבנק הפדרלי ב-3 בנובמבר לרכוש אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בסך 600 מיליארד דולר, החלישה את הדולר ותרמה לגידול בזרימת ההון לשווקים מתעוררים. גם בארה"ב זוכה מדיניות זו לביקורת, בעיקר מרפובליקאים בקונגרס, הטוענים כי היא מסתכנת ביצירת אינפלציה ובועות נכסים.



"ברחבי העולם יש חוסר איזון גדול הן בצמיחה והן בסחר", כתב ברננקי. "כיוון שצמיחה חזקה בכלכלות השווקים המתעוררים תהיה בסופו של דבר תלויה בהתאוששות הכלכלות המפותחות יותר, יתכן כי התנהגות זו של צמיחה בשני קצבים שונים תתאזן בסופו של דבר – לטובת צמיחה איטית לכולם – אם ההתאוששות בכלכלות המתעוררות לא תהיה מספקת", הסביר. אף כי ברננקי לא התייחס לסין באופן ספיציפי, הוא התייחס ל"מדינות גדולות וחשובות מערכתית להן עודפים ממושכים במאזן התשלומים".



ברננקי אמר את הדברים שבוע לאחר תום פסגת מנהיגי הכלכלות המובילות בעולם (g20), בה לא הצליחו המנהיגים להגיע להסכמה בנוגע לחוסר האיזון העולמי בסחר ובהשקעות. בפסגה תקף נשיא ארה"ב, ברק אובמה, את מדיניות סין המחלישה באופן מלאכותי את המטבע שלה. עם זאת, אובמה מצא עצמו תחת מתקפה בעקבות ההרחבה הכמותית, שמדינות אחרות טענו מהווה מניפולציה לא פחותה מכך בשוק המט"ח. ברננקי אמר כי "תחושת המטרה המשותפת נחלשה", לעומת תקופת המשבר, אז התאחדו מנהיגים ברחבי העולם למאבק משותף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully