וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד התוצרת החקלאית הטרייה עלה ב-11.8% בחודשים ינואר-אוקטובר

עמירם כהן

19.11.2010 / 10:43

באוקטובר התייקרה התוצרת הטרייה ב-1.3%, לעומת עלייה של 0.3% במדד המחירים לצרכן



התוצרת החקלאית הטרייה ממשיכה להוביל את ההתייקרות במשק. בחודש אוקטובר התייקרה התוצרת החקלאית הטרייה ב-1.5%, לעומת עלייה של 0.3% במדד המחירים לצרכן. בעשרת החודשים הראשונים של השנה התייקרה התוצרת החקלאית הטרייה ב-11.8% לעומת עלייה של 1.9% במדד המחירים לצרכן. הנתונים הללו פורסמו על ידי הרשות לתכנון במשרד החקלאות והלמ"ס.



התוצרת החקלאית הטרייה כוללת את מרבית מוצרי היסוד המצויים בכל בית, בהם פירות וירקות טריים, בשר ודגים, ביצים ועופות, חלב ומוצרי חלב, דבש ואגוזים למיניהם. כמו כן מעלים הנתונים כי תרומת התייקרות מדד מחירי התוצרת החקלאית הטרייה להתייקרות הכללית גבוהה ב-1.2% ממשקל הסעיף הזה במדד הכללי.



את התייקרות התוצרת החקלאית הטרייה הובילו הירקות (7.3%), כשאת העלייה החדה ביותר רשמו העגבניות (18.9%), הכרוב (18.8%) והגזר (10.7%). ההסבר להתייקרות החריגה זהה להסברים שניתנו בחודשים האחרונים להתייקרויות הירקות והפירות מאז חודשי הקיץ והוא צמצום ההיצע בשל פגעי גלי החום הכבד ששרר בקיץ ובסתיו הנוכחי ביבולים.



משרד החקלאות מציין בהודעתו כי התייקרות מדד התוצרת החקלאית הטרייה הסתכמה מאז החל המשרד לפרסם את המדד (ינואר 2006) ב-37% לעומת התייקרות מקבילה של 14.2% במדד הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully