וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פייננשל טיימס": צרפת וגרמניה לוחצות על אירלנד להעלות את מס החברות הנמוך שלה

סוכנויות הידיעות

19.11.2010 / 10:42

מס החברות באירלנד, מהנמוכים בעולם, סייע לה להפוך למעצמת הייטק; האירים מתנגדים בתוקף להצעה



בכירי ממשל בצרפת ובגרמניה מפעילים לחץ על אירלנד להעלות את שיעור מס החברות הנמוך שלה, אם ברצונה לזכות בסיוע של האיחוד האירופי, מדווח היום "פייננשל טיימס" הבריטי. עם זאת, אירלנד צפויה להיאבק קשות בדרישה זו. "זה לא נצון למשא ומתן", אמרה מרי קוכלן, סגנית ראש ממשלת אירלנד. לפי "פייננשל טיימס", המחלוקת על דרישה זו עשויה למנוע חבילת סיוע בסופו של דבר.



מס החברות באירלנד, 12.5%, הוא מהנמוכים בעולם המערבי, ומעודד חברות רבות להקים בה פעילותן. לחברות טכנולוגיה גדולות כמו אינטל וגוגל פעילות באירלנד, המאפשרת להן גם לנצל את כוח האדם באירלנד בנושאי שיווק וטכנולוגיה, והן לנצל את שיעור המס הנמוך שלה על מנת להפחית את המסים שהן משלמות. המס הנמוך על חברות נחשב לאחד מיסודות המדיניות הכלכלית של אירלנד כבר שנים רבות.



אירלנד ביצעה כבר צעדי צנע רבים, הכוללים קיצוצים בתקציב הממשל והעלאת מסים. עם זאת, מס החברות בבריטניה הוא נושא שנוי במחלוקת באירופה כבר זמן רב, ובמידה מסויימת, מדינות באירופה יהיו שמחות לנצל את ההזדמנות ולפגוע בשיעור המס "הנמוך באופן שערורייתי", לדברי בכיר ממשל אחד מצרפת ל"פייננשל טיימס".



ממשלת אירלנד הכחישה בתוקף בשבועות האחרונים כי היא תזדקק לסיוע, שכן תקציבה ממומן עד לאמצע 2011. עם זאת, בעקבות הפאניקה שאחזה בשווקים, וקשיי הבנקים האיריים לקבל הלוואות, הודה אתמול לראשונה שר האוצר בריאן לניהן כי אירלנד עשויה להסכים לסיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית (imf) לחילוץ הבנקים שלה, כל עוד אותו חילוץ יהיה מותנה בכך שתמשוך אותו רק לפי הצורך.



מנהיגי האיחוד האירופי לוחצים על אירלנד להסכים לחבילת סיוע, על מנת לבלום את הבהלה שאחזה בשווקים ופגעה ביורו. נציגי האיחוד האירופי, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה הגיעו אתמול לאירלנד, על מנת לבחון את מצבם של המוסדות הפיננסיים בה, לאחר שהעלויות העצומות של חילוץ הבנקים הזניקו את התשואות על אג"ח הממשלתיות של אירלנד לשיאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully