וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס במתקפה חריפה על אובמה: אם אינו מספק את הסחורה - הגיע הזמן לחפש במקום אחר

סוכנויות הידיעות

19.11.2010 / 11:47

סורוס, מהתורמים הגדולים של הדמוקרטים, קרא לתורמים בארה"ב להפנות כספים מאובמה לגופים אחרים



ג'ורג' סורוס, המיליארדר היהודי-אמריקאי הידוע כתומך ותורם של חוגי השמאל בארה"ב, הביע אתמול בפגישה פרטית של תורמים ביקורת חריפה נגד ממשל ברק אובמה, והציע לתורמים של המפלגה הדמוקרטית להפנות תמיכתם לגורמים אחרים במפלגה מחוץ לחוג הנשיא, דיווח הבלוג "האפינגטון פוסט".



לפי "האפינגטון פוסט", סורוס, שאמר את הדברים בכינוס של democracy alliance, קהילה רשמית של תורמים ופעילים פרוגרסיביים, סורוס אמר כי הוא "רגיל להילחם קרבות אבודים מראש, אך אינו אוהב להפסיד מבלי להילחם". הוא הוסיף, לפי הדיווח כי "הפסדנו כעת בבחירות האלה, ועלינו למתוח גבול. אם הנשיא הזה אינו מסוגל לעשות את מה שאנו זקוקים לו, הגיע הזמן לחפש במקום אחר".



מייקל ואשון, יועץ של סורוס, לא הכחיש את ההערה אך אמר ל"האפינגטון פוסט" כי לא קיים פרוטוקול המתעד את אמירותיהם המדוייקות של הדוברים. הוא הדגיש כי סורוס לא התייחס להצבת מועמד מתחרה לאובמה בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית. "סורוס תומך באופן מלא בנשיא כמנהיג המפלגה הדמוקרטית", אמר ואשון, והוסיף כי "הדברים נאמרו בשיחה פרטית ולא רשמית על הצורך בהתעקשות רבה יותר על האג'נדה הפרוגרסיווית". הבית הלבן סירב למסור תגובה ל"האפינגטון פוסט".



לדברי נוכחים בארוע, דבריו של סורוס לא התייחסו להחלפת אובמה כמועמד דמוקרטי, מדווח "האפינגטון פוסט", אלא להזרמת כספים לגופים חלופיים שיכולים לקדם משימות שהנשיא אינו יכול או אינו רוצה לקחת על עצמו.



סורוס נחשב לאחד התורמים הגדולים והבולטים בחוגים הפרוגרסיביים בארה"ב. הוא ובנו היו ממייסדי תנועת moveon.org, שקמה על רקע נשיאותו של ג'ורג' וו. בוש וקראה לדמוקרטים להתעורר ולהצביע בבחירות. באחרונה הוא גם נחשף כאחד התורמים של השדולה היהודית-שמאלנית j-street. סורוס המשיך לתרום רבות גם לארגונים פילנתרופיים שונים בתקופת המשבר – כאשר רבים אחרים קמצו ידם. הוא תמך בתכניות הכשרה למובטלים ובמזון לעניים בניו יורק, בין היתר.



באחרונה אמר סורוס, כי מה שהכלכלה האמריקאית צריכה כעת הוא תוכניות תמריצים נוספות, והתנגד לצעדי צנע שמתבצעים כיום בחלקים נרחבים בעולם המערבי. סורוס אמר כי הקיצוצים בתקציב "הם קונצנזוס מוטעה" במצב הכלכלי הנוכחי. סורוס אמר כי הכלכלה העולמית עדיין לא נמצאת במצב של איזון, אפילו אם השווקים הפיננסים שבו לתפקד, וכי הקיצוצים התקציביים בארה"ב פוגעים בצמיחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully