וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תקצץ במכסות ההגירה - על חשבון הסטודנטים הזרים

סוכנויות הידיעות

19.11.2010 / 15:46

יו"ר הועדה המייעצת לממשל בנושא הגירה מעריך כי יהיה צורך לקצץ את מספר הסטודנטים הזרים בחצי



ממשלת בריטניה תצטרך לקצץ את מספר הסטודנטים הזרים במדינה ביותר מחצי, על מנת לעמוד ביעדיה לצמצום ההגירה אל תוך בריטניה, הזהירו מומחים מטעם הממשל הבריטי. הוועדה המייעצת בנושאי ההגירה של משרד הפנים הבריטי (mac) אמרה כי סטודנטים מחוץ לאירופה, ומקרים של איחוד משפחות, יצטרכו לספוג 80% מהקיצוץ עליו הצהיר הממשל, אשר יעדו הסופי הוא צמצום ההגירה מ-196 אלף אנשים בשנה שעברה, לעשרות אלפים מדי שנה.



יו"ר הועדה, פרופ' דיוויד מטקלף, אמר כי פירוש הדבר הוא קיצוץ הזרימה השנתית הנוכחית של סטודנטים מחוץ לאירופה מ-163 אלף ל-87 אלף. קיצוצים נרחבים יידרשו גם במכסות ההגירה המאפשרות לבני משפחה של תושבי בריטניה להצטרף אליהם.



זו הפעם הראשונה בה מקור רשמי כימת את היקף הקיצוץ הדרוש במספר הסטודנטים הזרים במסגרת יעדי הממשל. פרטי הקיצוץ המתוכנן צפויים לעבור לממשל בשבוע הבא, והכרזה רשמית בנושא תתפרסם זמן קצר לאחר מכן.



הוועדה המייעצת הזהירה גם כי קיצוץ המהגרים המיומנים יוכל לספק רק 20% מהקיצוץ המיועד. לדברי הוועדה, השרים צריכים לבחון גם אפשרות של קיצוץ מכסות ההגירה הזמנית - כ-52 אלף צעירים המגיעים לבריטניה מדי שנה על מנת לעבוד בחופשים, רבים מהם דרום אפריקאים וניו זילנדים העובדים בפאבים.



"בלתי אפשרי לצמצם את ההגירה לעשרות אלפים באמצעות הגבלת ההגירה לצרכי הגירה בלבד", אמרו בוועדה. הוועדה מניחה כי הגירה לצרכי עבודה תישא ב-20% מנטל מהקיצוצים - נטל הוגן. פירוש הדבר הוא כי הגירת הסטודנטים ואיחוד המשפחות ישאו במרבית הנטל. לדברי הוועדה, הקיצוץ המומלץ במכסות ההגירה לעובדים מיומנים - 13%-25% פחות מהמכסות הנוכחיות, צפוי לפגוע בתמ"ג הבריטי ולעלות לו כ-260 מיליון ליש"ט בשנה. הגבלה זו תאפשר כניסה של 43,700-37,400 עובדים זרים מיומנים בשנה הבאה לבריטניה.



מטקלף הבהיר כי יש להגביל גם את ההגירה של עובדים מיומנים באמצעות העברות בתוך חברות בינלאומיות - הגירה שקיבלה פטור מהקיצוץ על ידי ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. בצורה זו מגיעים לבריטניה, להערכת מטקלף, כ-2,500 עובדים מדי חודש. מטקלף מציע להגביל הגירה זו באמצעים עקיפים, כמו העלאת שכר המינימום. עם זאת, הוא ציין כי ייתכן שתוגדר קטגוריה של "אנשים מוכשרים במיוחד", של המיומנים ביותר, על מנת להבטיח כי בריטניה לא תרחיק את המוחות המבריקים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully