וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל במגעים לרכישת אתר Groupon ביותר מ-3 מיליארד דולר; מגייסת 2,000 עובדים חדשים

סוכנויות הידיעות

19.11.2010 / 17:13

גרופון - חלוץ תחום המכירות החברתי; הבלוג All Things Digital דיווח על המגעים; רויטרס דיווחה על הגיוס



ענקית האינטרנט גוגל מנהלת מגעים לרכישת אתר גרופון (groupon), חלוץ תחום המכירות החברתי, דיווח בלוג הטכנולוגיה all things digital. במקביל לחזית הרכישות, ממשיכה גוגל גם בגיוס עובדים רחב היקף ומתכננת לצרף לשורותיה יותר מ-2,000 עובדים חדשים ברחבי העולם, דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.



אתר all things digital דיווח היום מפי מספר מקורות המקורבים למגעים בין גוגל לגרופון כי שווי העסקה צפוי להיות גבוה באופן ניכר מטווח המחירים של 2-3 מיליארד דולר שהציעה חברת האינטרנט יאהו עבור רכישת גרופון מוקדם יותר השנה.



מוקדם יותר החודש דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי גרופון, המאפשר לבעל עסק להוריד את אחוז הרווח אותו הוא גוזר על מוצרים בתמורה להבטחה להביא אליו לקוחות רבים, מעוניין לבצע גיוס נוסף מקרנות הון סיכון לפי שווי של 2-3 מיליארד דולר.



גרופון, אשר הוקם לפני שנתיים בארה"ב ומתהדר כיום ב-20 מיליון מנויים, גייס באפריל 135 מיליון דולר לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר מקבוצת משקיעים שבראשם עמדה חברת האינטרנט הרוסית mail.ru, אשר בבעלותה גם נתח בפייסבוק. גרופון, אשר גייס עד כה ממשקיעים סכום כולל של 170 מיליון דולר, הפך לרווחי שמונה חודשים בלבד לאחר הקמתו.



גוגל, הנתונה בעיצומו של גל רכישות במסגרתו קנתה יותר מ-20 חברות מתחילת השנה, ממשיכה במקביל לגייס עובדים. בדיקה שערכה סוכנות הידיעות רויטרס העלתה כי מספר המשרות המוצעות נכון לעכשיו באתר האינטרנט של חברת גוגל הוא 2,076 - מספר גדול פי כמעט שישה ממספר המשרות שהוצעו על ידי החברה בחודש מארס 2009. "במהלך השנה החולפת הגברנו את קצב גיוס העובדים שלנו ואת מספר המשרות החדשות המוצעות", אמר דובר גוגל, ג'ורדן ניומן, לסוכנות רויטרס.



הדיווחים על המגעים לרכישת גרופון על ידי גוגל, באים כיממה לאחר שאתר החדשות "ביזנס אינסיידר" דיווח כי מוקדם יותר השנה, הציעה גוגל לרכוש את אתר המיקרו-בלוגינג טוויטר תמורת 2.5 מיליארד דולר. מקור המקורב למנהל בכיר שהיה מעורב במגעים, אמר לאינסיידר כי ההצעה, אשר לא היתה רשמית, הועלתה במסגרת מגעים מתמשכים בין צוות הפיתוח התאגידי של גוגל וטוויטר. עם זאת, ההצעה נדחתה על ידי טוויטר, אשר אף הגדירה אותה כי "מעליבה".



מקור נוסף, בעל עניין בטוויטר, אמר לאינסיידר כי טוויטר דחתה הצעה נוספת, בסך ארבעה מיליארד דולר, לפני כשלושה חודשים. עם זאת, המקור לא ידע לומר מי עמד מאחורי הצעת הרכש הזו. שני המקורות העריכו כי ייתכן שענקית התוכנה מיקרוסופט אף היא הגישה הצעה לרכישת אתר טוויטר, שנוסד לפני כארבע שנים.



אינסיידר ציין כי הצעות רכש בלתי רשמיות מהוות חלק בלתי נפרד מהעבודה השוטפת של צוות פיתוח תאגידי בחברות גדולות דוגמת גוגל ומיקרוסופט. מה גם שעבור חברות סטראט-אפ כמו טוויטר, מגעים מסוג זה הם תופעה נפוצה. כך למשל, אתר הרשתות החברתיות פייסבוק ניהל מגעים על רכישתו עם לא פחות מ-11 חברות במהלך חמש שנותיו הראשונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully