וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראודר, חלוץ ההשקעות ברוסיה: "אנשים שישקיעו באג"ח ארוכות הולכים להפסיד את המכנסיים"

ניו יורק טיימס

19.11.2010 / 21:52

"השלב השני במשבר מתמקד בכלכלות המפותחות ודומה למשבר האסייתי לפני עשור; ממשלות ייאלצו להדפיס כסף"



ויליאם בראודר, מחלוצי ההשקעות המערביים ברוסיה, העריך כי המשבר העולמי נכנס לשלב השני שלו, אשר במהלכו כלכלות מפותחות יתקשו לקבל הלוואות, וייאלצו להדפיס כסף - דבר שיגרור משבר מטבע.



"אירלנד היא מדינה עם הכנסות שנתיות ממסים של 41 מיליארד דולר ותוצר מקומי גולמי של 108 מיליארד דולר, ונטל החובות שלה הולך לזנק מ-59 מיליארד דולר ל-459 מיליארד דולר כדי שהממשלה תוכל לערוב לכל פקדונות הבנקים", אמר בראודר בראיון לעיתון "ניו יורק טיימס". "אין שום דרך שאירלנד תצליח לערוב להכל בסופו של דבר".



בראודר, אשר גורש מרוסיה בשנת 2005 ומשקיע כיום בשווקים מתעוררים, העריך כי המצב של מדינות דוגמת אירלנד, פורטוגל ויוון אינו יכול להימשך כפי שהוא. "הן ייאלצו להגיע לחדלות פירעון ולבצע פיחות בשער המטבע, והדרך היחידה לעשות זאת היא על ידי פרישה מגוש היורו, והדפסת כסף משל עצמן", אמר בראודר. "אם הן ישמטו חובות אך לא יבצעו פיחות באותו הזמן, ייתכן שהן לא יצליחו להתאושש לעולם".



בראודר ציין כי במדינות מפותחות קונה לה אחיזה תופעה של עליות מחירים ללא צמיחה. בתקופה שבה בנקים מרכזיים במדינות מפותחות מדפיסים כסף, "כדאי להחזיק בנכסים שאותם לא ניתן להדפיס". לדבריו, הוא והקרן שלו מחזיקים בכמויות זהב גדולות.



בראודר אמר כי השווקים המפותחים חווים כעת את מה שעבר על השווקים המתעוררים לפני יותר מעשור בזמן המשבר הפיננסי של אסיה. לדבריו, העולם נמצא כעת בשלב השני של המשבר, שבו "ממשלות לא יהיו מסוגלות לקבל הלוואות רבות נוספות, וייאלצו להדפיס כסף". שלב זה של המשבר יגרום להיווצרות בועה חדשה באג"ח ארוכות. "אנשים שישקיעו באג"ח ארוכות הולכים להפסיד את המכנסיים".



בראודר היה מחלוצי המשקיעים המערביים ברוסיה, והפך לאחד המשקיעים האקטיביסטים הבולטים ברוסיה באמצעות קרן ההשקעות הרמיטז' קפיטל. עד שנת 2005 כבר גדל היקף נכסי הקרן לסכום של 4.5 מיליארד דולר, לעומת 25 מיליון דולר עשור קודם לכן.



עם זאת, בראודר גורש מרוסיה בסוף שנת 2005 - החלטה שהיתה נגועה בשיקולים פוליטיים - והעתיק את פעילות חברת ההשקעות שלו ללונדון. בהמשך, לדבריו, חברות בנות שהקים ברוסיה כדי להשקיע במונופול הגז הטבעי גזפרום, נוצלו על ידי אחרים כדי להשיג במרמה החזרי מס בסך 230 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully