וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת הסיוע לאירלנד: לפחות 50 מיליארד יורו; גייתנר: "עשויה לשים קץ למשבר באירופה"

ניו יורק טיימס

20.11.2010 / 16:10

אם חבילת הסיוע תתמוך גם באג"ח של המדינה - היא עשויה להסתכם ב-100-136 מיליארד דולר



תכנית הסיוע הפיננסית המסתמנת בין אירלנד לתורמות הפוטנציאליות צריכה להגיע לסך של לפחות 50 מיליארד יורו (68 מיליארד דולר), כך אמרו ביום שישי פקידים המקורבים לנושא.



גודלה הסופי של החבילה תלוי בכוונתוה של אירלנד באם להשתמש בכסף רק כדי לתמוך בבנקים הכושלים שלה ולייצבם, או לקבל חבילת סיוע גדולה יותר על מנת לצאת משוקי האג"ח הממשלתיים למספר שנים אמרו הפקידים, שביקשו להישאר בעילום שם משום שפרטי העסקה חסויים.



אירלנד אישרה ביום חמישי כי היא צפויה לקבל סיוע בינלאומי למרות הסתייגויותיה הקודמות. הממשלה מקיימת דיונים מול קרן המטבע הבינלאומית, הנציבות האירופית והבנק המרכזי של אירופה בדבלין. השיחות יימשכו בשבוע הקרוב.



אם יסכימו הצדדים לחבילה שתכסה רק את מגזר הבנקאות באירלנד, עשוי הסכום להסתכם ב-68 מיליארד דולר, אמרו הפקידים. אם החבילה תוציא את אירלנד משוקי האג"ח – בדומה ליוון מוקדם יותר השנה – עשוי הסיוע לעלות לסביבות 100 מיליארד דולר, או 136 מיליארד דולר.



ביל מוריי, דובר מטעם קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון, אמר כי מוקדם מדי להעריך את תוצאות הדיונים או את לוחות הזמנים.



פקיד אירופי בכיר, קלאוס רגלינג, אמר לעיתון הצרפתי "לה מונד" כי יידרשו כשבועיים על מנת להעריך את הצרכים הפיננסיים של תעשיית הבנקאות ולזהות את הרפורמות הדרושות. רגלינד, ראש המוסד האירופי ליציבות פיננסית, רשת הביטחון הזמנית של היורו, אמר כי לא תהיה בעיה לגייס את הכסף.



בנפרד, שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר אמר ביום שישי כי חבילת הסיוע לאירלנד עשויה לשים קץ למשבר האג"ח האירופי שפוגע באירופה מאז האביב האחרון.



בראיון לערוץ הטלוויזיה של "בלומברג" נשאל גייתנר האם חבילת סיוע מהאיחוד האירופי ומקרן המטבע הבינלאומית תהיה החילוץ הנדרש האחרון, ענה גייתנר: "אני סבור שזה בהחלט אפשרי".



"זהו יעד בר השגה לממשלת אירלנד ולרשויות האירופיות, ואני סבור שהן גם ישיגו זאת משום שממשלת אירלנד הוכיחה כי היא מוכנה לנקוט צעדים מרחיקי לכת וקשים מאוד כדי לצאת מהתסבוכת הזאת", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully