וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה בארה"ב: השתמשו במידע פנים ועשו מיליונים

20.11.2010 / 16:29

רשות ני"ע האמריקאית, ה-fbi וגופים פדרליים נוספים חשפו כי חקירה, שנערכה כשלוש שנים, עשויה להוביל לגל תביעות חסר תקדים בגין סחר במידע פנים

רשות ני"ע האמריקאית, ה-fbi וגופים פדרליים נוספים עומדים לקראת סיום חקירה בת שלוש שנים של רשתות מידע פנים הכוללות יועצים, סוחרים של קרנות גידור ושל קרנות נאמנות ובנקאי השקעות, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל", שציטט גורמים המקורבים לנושא.


החקירה עשויה להוביל לגל חסר תקדים בהיקפו של תביעות בגין סחר במידע פנים, דיווח העיתון. בין היתר נבחן האם בנקאים מגולדמן סאקס חשפו מידע פנים באשר לרכישות של חברות בתחום שירותי הבריאות ועסקות אחרות.


לפי הרשויות הפדרליות, רשתות לסחר במידע פנים גרפו רווחים בלתי חוקיים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לדברי המקורבים, החקירה שהתנהלה בשנים האחרונות עשויה לחשוף תרבות של סחר מקיף במידע פנים בשווקים הפיננסיים בארה"ב, שבה מידע חסוי לציבור הועבר לסוחרים דרך רשת מומחים הקשורים לתעשיות או לחברות מסוימות.


מלבד גולדמן, הרשויות חקרו גם את פריימרי גלובל ריסרץ', חברת ייעוץ מקליפורניה שמקשרת בין מומחים למשקיעים המחפשים מידע בתעשיות הטכנולוגיה, הבריאות ואחרות. "אין לי תגובה לכך", אמר פאני קומר סריפלה, סמנכ"ל התפעול של פריימרי.

  • עוד באותו נושא:
  • fbi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully