וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר מגן על ברננקי: לא לפגוע במנדט הבנק הפדרלי

סוכנויות הידיעות

20.11.2010 / 17:01

שר האוצר האמריקאי קרא לרפובליקנים "אסור לערב בין הפוליטיקה ובין המדיניות המוניטרית"



שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר אמר כי ממשל אובמה צריך להתנגד לכל ניסיון לבטל את המנדט של הבנק הפדרלי לשיפור שוק התעסוקה, והתריע בפני הרפובליקנים שלא להפוך את הבנק המרכזי לבמה פוליטית.



"חשוב מאוד לא לערב בין הפוליטיקה ובין המדיניות המונטרית", אמר גייתנר בראיון לערוץ הטלוויזיה של "בלומברג" בסוף השבוע. "יש להיזהר שלא לנקוט בצעדים שפוגעים באמינות שלנו", הוא אמר.



מנהיגי הרפובליקנים בקונגרס, כולל ג'ון בוהנר, שמונה לראש בית הנבחרים הבא, מתחו ביקורת על החלטת הבנק הפדרלי לרכוש נכסים בסך 600 מיליארד דולר, וטענו כי צעד זה עשוי להוביל לעלייה באינפלציה ולבועות נכסים. הסנאטור בוב קורקר, רפובליקאי מטנסי שכיהן בוועדת הבנקאות של הסנאט, אמר כי הוא תומך בהגבלת מנדט הבנק הפדרלי לקידום יציבות מחירים בלבד.



גייתנר, 49, סרב לחשוף את הפשרות שמוכן ממשל אובמה לקבל במסגרת הטבות המס לעשירים שקבע ממשל בוש, אך שלל את האפשרות הפיכת ההטבות לקבועות. זה לא אחראי, ולא הייתי ממליץ זאת לנשיא, שנדרש ללוות 700 מיליארד דולר כדי להפוך את הטבות המס לעשירים לקבועות", אמר גייתנר.



גייתנר הוסיף כי אינו סבור שהממשל יאפשר להטבות המס למעמד הבינוני לפוג בדצמבר, אך העריך כי גם הטבות המס למעמד הבינוני לא יקבלו תוקף קבוע.



בנוגע לג'נרל מוטורס, גייתנר אמר כי הממשלה צריכה לקבל "נתח משמעותי ביותר" מהשקעתה בחברה ומכספי החילוץ שהשקיעה בה הממשלה. תחת ממשל בוש העניקו משלמי המיסים לחברה 13.4 מיליארד דולר, ותחת ממשל אובמה הועברו 36.1 מיליארד דולר נוספים.



ג'נרל מוטורס, שהכריזה על פשיטת רגל בשנה שעברה, גייסה השבוע יותר מ-20 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully