וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות לתביעות: הושלמה חקירת מידע הפנים הגדולה בתולדות ארה"ב

בלומברג

21.11.2010 / 7:02

החוקרים הפדרליים חשפו רשתות של יועצים, סוחרים ובנקאים שהדליפו מידע פנים וגרפו רווחים של עשרות מיליוני דולרים



>> רשות ניירות ערך האמריקאית (sec), ה-fbi וגופים פדרליים נוספים עומדים לקראת סיום חקירה בת שלוש שנים של רשתות מידע פנים הכוללות יועצים, סוחרים של קרנות גידור ושל קרנות נאמנות ובנקאי השקעות - כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל", שציטט מקורבים לחקירה.

החקירה עשויה להוביל לגל חסר תקדים בהיקפו של תביעות בגין סחר במידע פנים, דיווח העיתון. בין השאר חקרו הרשויות אם בנקאים מגולדמן סאקס חשפו מידע פנים באשר לרכישות של חברות בתחום שירותי הבריאות ועסקות אחרות.



לפי הרשויות הפדרליות, רשתות לסחר במידע פנים גרפו רווחים בלתי חוקיים בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. לדברי המקורבים, החקירה שהתנהלה בשנים האחרונות עשויה לחשוף תרבות של סחר מקיף במידע פנים בשווקים הפיננסיים בארה"ב, שבה מידע חסוי לציבור הועבר לסוחרים דרך רשת מומחים הקשורים לתעשיות או לחברות מסוימות.



בין השאר, חקרו הרשויות את פריימרי גלובל ריסרץ', חברת ייעוץ מקליפורניה שמקשרת בין מומחים למשקיעים המחפשים מידע בתעשיות הטכנולוגיה, הבריאות ואחרות. "אין לי תגובה לכך", אמר פאני קומר סריפלה, סמנכ"ל התפעול של פריימרי.



בשלב אחר של החקירה, בחנו הרגולטורים והתובעים האם בנקאים מגולדמן סאקס הדליפו מידע לגבי עסקות, כולל מיזוגים בתחום שירותי הבריאות, בדרכים שהועילו למשקיעים, דיווח העיתון. מגולדמן סאקס לא נמסרה תגובה.



החוקרים בחנו גם אם סוחרים בכמה קרנות גידור וחברות מסחר, בהן פירסט ניו יורק סקיוריטיס, השיגו מידע חסוי לגבי מיזוגים בתעשיות שירותי הבריאות והטכנולוגיה, כך מסרו מקורבים לנושא. כמה סוחרים בפירסט ניו בנק, חברת מסחר המעסיקה 250 עובדים, גרפו רווחים על ידי היערכות מראש למיזוגים שנחשפו ב-2009, כך מסרו אנשים המקורבים לחברה.



כמו כן נחקרו אנליסטים וחוקרים עצמאיים. ג'ון קינוקן, לדוגמה, מנהל מחברת המחקר שלח ב-26 באוקטובר אימייל לכ-20 מלקוחותיו בקרנות גידור ונאמנות, וסיפר כי נחקר על ידי סוכני fbi. באימייל סיפר קינוקן כי הוא מעריך שהרשויות צוטטו לטלפון הסלולרי שלו, וכי הציעו לו להפוך למודיע של ה-fbi ולסייע ללכידת עבריינים.



לפי ה"ג'ורנל", החקירה נערכה על ידי התביעה הפדרלית בניו יורק, ה-fbi ורשות ניירות ערך. נציגי משרד התובע, ה-fbi ורשות ניירות ערך סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully