וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלות שכרו של יקי ודמני בשנתיים וחצי: 17 מיליון שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

21.11.2010 / 7:02

ארבע שנים אחרי שנמחקה מהבורסה בעקבות הפסדים כבדים - אלקטרה צריכה מונפקת שוב כשהיא במצב טוב יותר. החברה תנסה לגייס 130 מיליון שקל לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל לפחות



>> פחות מ-4 שנים לאחר שנמחקה מהמסחר בבורסה במסגרת הצעת הרכש, אחרי שנים של הפסדים כבדים ולפי שווי של כ-850 מיליון שקל, חברת אלקטרה מוצרי צריכה - החברה הנכדה (78%) של אלקו החזקות של משפחת זלקינד - בדרך חזרה לאחד העם.



מנכ"ל אלקטרה צריכה יקי ודמני מחזיק בעד 1.3% ממניות אלקטרה צריכה, ששוויין כ-10 מיליון שקל. הוא נהנה בשנתיים וחצי האחרונות מעלות שכר מכובדת מאוד של 16.6 מיליון שקל. עלות שכרו כוללת שכר בסיס של 90 אלף שקל בחודש, מענקים של 1%-2% מהרווח השנתי הנקי, וכן הוצאות בגין האופציות שניתנו. אם לא די בכך, חברת אלקו משכה מהחברה דמי ניהול של כ-24 מיליון שקל מתחילת 2008 ועד סוף יוני 2010, כך עולה מהתשקיף האחרון שפירסמה החברה.

ביום חמישי הקרוב צפוי להתקיים השלב המוסדי, וכמה ימים לאחר מכן השלב הציבורי, שבמהלכם תנסה החברה להנפיק 10.1% מהון מניותיה כדי לגייס 127 מיליון שקל לפחות לפי שווי חברה מינימלי של כ-1.1 מיליארד שקל לפני הכסף. כלומר, להתחיל להיסחר לפי שווי של לפחות 1.23 מיליארד שקל אחרי הכסף.



אם ההנפקה תושלם בהצלחה, החברה תיכנס ישירות למדד ת"א 100, שכן היא עומדת בקריטריונים של אחזקות מינימליות של הציבור ובקריטריון של שווי שוק.



בשנה האחרונה, כחלק מהיערכות להנפקה צירפה אלקו לתוך אלקטרה צריכה שותפים עם גב פיננסי כמו לאומי פרטנרס ופסגות קופות גמל, שהזרימו לה 150 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל, ועמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות ששילמו לאלקו כ-70 מיליון שקל תמורת כ-7% מאלקטרה צריכה לפי שווי של 1.009 מיליארד שקל (אחרי דיווידנד של 30 מיליון שקל שחילקה החברה בספטמבר). כך שאם ההנפקה תושלם, תהיה זו הצפת ערך לא מבוטלת עבור הגופים שהשקיעו בה ערב ההנפקה.



את ההנפקה מוביל קונסורציום החתמים, הכולל את לאומי פרטנרס (החתם הראשי), דיסקונט, מיטב ואקסלנס. החתמים צפויים לקבל עמלת ניהול והפצה של 2% מתמורה המיידית של ההנפקה. החברה צפויה להשתמש בתמורת ההנפקה כדי לרכוש חברות ופעילויות חדשות.



מאז שוודמני הגיע לקבוצה, ההכנסות של אלקטרה צריכה גדלו מ-1.3 מיליארד שקל ב-2006 ל-2.5 מיליארד שקל ב-2009. הרווח לפני מס קפץ בתקופה זו מ-20 מיליון שקל ל-145 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully