וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק אפ ליכולתה של הבורסה לקלוט עוד חלום טכנולוגי

מאת יורם גביזון

21.11.2010 / 7:02

חברת צ'ק קאפ, שבשליטת פונטיפקס של אלי הורביץ, פיתחה גלולת הדמיה לאבחון סרטן המעי הגס באמצעות קרני רנטגן. החברה תנסה לגייס 40 מיליון שקל לפי שווי חברה של 250 מיליון שקל



>> מגזר חברות הביומד שלא הפליא בביצועיו ב-2010 עשוי להתעשר בחברה נוספת. חברת צ'ק קאפ הגישה טיוטת תשקיף להנפקה של מניות ואופציות משתי סדרות. לפי ההערכות, צ'ק קאפ תנסה לגייס 40 מיליון שקל לפי שווי של 235-255 מיליון שקל אחרי ההנפקה.



שווי זה נמוך מכוונותיה הראשוניות לגייס לפי שווי של 365 מיליון שקל, אך הוא גבוה משמעותית משווי החברה שלפיו גייסה כסף ממשקיעיה הקיימים. בגיוס האחרון, בינואר 2010, גייסה החברה 5.6 מיליון שקל מקרן דוקור לפי שווי חברה של 101 מיליון שקל אחרי ההנפקה. צ'ק קאפ צברה עד כה הפסד של 9 מיליון דולר, ההון העצמי שלה הוא 4.6 מיליון דולר, ולהערכת החברה הכסף שבקופתה יספיק לתוכנית הפיתוח עד מחצית 2012, גם אם ההנפקה לא תצא לפועל.

צ'ק קאפ שהוקמה ב-2005 מפתחת גלולת הדמיה לבליעה, שמשתמשת בקרני רנטגן לגילוי סרטן המעי הגס. חלקו של סרטן זה הוא 9.5% ממקרי הסרטן בעולם, הוא הגורם השני למוות מסרטן בארה"ב, מאובחן ב-149 אלף איש בארה"ב וגורם ל-50 אלף מקרי מוות מדי שנה במדינה.



צ'ק קאפ מפתחת גלולה שנבלעת בידי הנבדק, נעה דרך מערכת העיכול באמצעות התנועתיות הטבעית ומופרשת באופן טבעי. הגלולה כוללת מקור של קרני רנטגן וכמה גלאי רנטגן, כשמקור קרני הרנטגן נתון בתוך מגן קרינה שמאפשר לחלקיקים שנושאים כוח אלקטרומגנטי (פוטונים) להיפלט דרך נקבי מכשיר אופטי שמנתב ומסנן קרניים (קולימטור).



היתרון הנטען של החברה ביחס לאמצעי אבחון אחרים של המחלה הוא שהגלולה מתוכננת לגילוי ואבחון של המחלה ללא הכנה מוקדמת של הנבדק, בתהליך פשוט ונוח שאינו כרוך בבדיקה פולשנית לגופו של החולה.



צ'ק קאפ תתחרה עם חברות אחרות וגדולות ממנה שמפתחות גלולת הדמיה למעי הגס, כמו גיוון אימג'ינג, אולימפוס ו-intromedic, כשכולן יחייבו ניקוי מעיים לפני ביצוע ההליך.



החברה מפתחת גרסה ממוזערת של גלולת ההדמיה שמיועדת להתאים לשימוש בבני אדם. החברה נערכת להגשת בקשה לפתיחת מחקר קליני בבני אדם עם גלולת ההדמיה (ברבעון הרביעי של 2010) לגופים הרגולטוריים במדינה שבה תבחר לבצע את המחקר הקליני הראשון. המחקר הקליני צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2011 ולהימשך 6 חודשים.



בעלי השליטה בחברה הם קרן פונטיפקס שבבעלות אלי הורביץ (21% בדילול מלא) ומשפחת ד"ר יואב קמחי, סמנכ"ל הפיתוח ויזם החברה (14.1% בדילול מלא).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully