וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם על פי וולמארט: ארה"ב עוד במיתון - סין וברזיל צומחות

רן שחם ויותם עירוני

21.11.2010 / 7:02

דו"חותיה הכספיים של הרשת הקמעונית הגדולה בעולם מלמדים שהצרכן האמריקאי צורך פחות ופחות. ברזיל וסין, לעומת זאת, ממשיכות ליהנות מפריחה כלכלית



>> סקרים הנעשים על אוכלוסיות רחבות אמינים ומדויקים יותר מסקרים על אוכלוסיות מצומצמות. הדו"ח הכספי של וולמארט, שהתפרסם לפני כמה ימים, הוא במידה רבה הסקר הרחב ביותר על מצבו של הצרכן האמריקאי ברבעון השלישי.



מכירות וולמארט הסתכמו ברבעון בכ-101 מיליארד דולר. החברה משווקת מספר אדיר של מוצרי צריכה בכל רחבי ארה"ב, ובאזורים נרחבים נוספים בעולם.

וולמארט מפלחת את מכירותיה לארבעה מקטעים: מוצרי צריכה כלליים, מזון, מוצרי צריכה מתכלים ובריאות - כולל תרופות ללא מרשם ומוצרי אופטיקה.



בסך הכל צמחו הכנסות החברה ברבעון ב-2.6%, והרווח התפעולי צמח בכ-3.1%, מה שמעיד כי המנוף התפעולי שאותו רוצה החברה לנצל בעזרת התרחבות מתחיל לתת את אותותיו.



ארה"ב אחראית לכ-60% ממכירות וולמארט, והחברה רשמה ירידה של 1.3% במכירות בשוק זה. 68% מהמכירות בארה"ב באות ממשקי בית שהכנסתם השנתית נמוכה מ-70 אלף דולר (הכנסה נמוכה מהממוצע), ואותם לקוחות משאירים 22% מהכנסתם הפנויה בוולמארט. החברה פתחה חנויות חדשות ברבעון, כך שלמעשה ירדו הן מספר הקונים בכל חנות ירד והן ההוצאה הממוצעת.



במחלקת המזון נרשמה יציבות, מחלקת מוצרי הצריכה המתכלים רשמה התכווצות קלה ואילו חטיבת מוצרי הבריאות רשמה ירידה משמעותית. החטיבה סובלת כנראה ממגמות בשוק התרופות שאין להן קשר לעסקיה של וולמארט או לצרכן האמריקאי (פקיעת פטנטים וירידת מחירים כללית). בחטיבת מוצרי הצריכה הכלליים נרשמה האטה הנובעת בעיקר מירידה במכירות מוצרי האלקטרוניקה (ירידה בכמויות ובמחירים).



למרות מצבו השברירי של הצרכן האמריקאי הודיעה החברה כי אגרה מלאי לקראת תקופת החגים המתקרבת, וכי היא צופה מכירות חזקות בעונה, אך מתמקדת במתנות זולות ושימושיות.



מחוץ לארה"ב המצב קצת יותר טוב. חטיבת וולמארט אינטרנשונל פועלת כמעט בכל אזורי הצמיחה האטרקטיביים בעולם, בהם ברזיל, מרכז אמריקה, סין והודו, אך המדינה שבה נרשמה הצמיחה המרשימה ביותר (בחנויות הקיימות יותר משנה) היא דווקא יפן.



ב-2010 פתחה וולמארט 79 סניפים חדשים בברזיל ו-32 בסין, שבה כבר יש לה כ-300 סניפים פעילים. בסין צמחו ההכנסות מחנויות זהות ב-6.9% - וב-15% אם מוסיפים את הסניפים החדשים. בהודו פתחה החברה סניפים בדלהי וצ'אנדיגאר. גם בקנדה ובריטניה נרשמה צמיחה, בעיקר בשל פתיחת סניפים חדשים. וול מארט מנצלת את תנאי השוק כדי להתממן בזול דרך הנפקות אג"ח. במקביל היא מחזירה לבעלי המניות כסף דרך דיווידנדים ורכישה חוזרת. בשנה האחרונה היא החזירה כך למשקיעים כ-14 מיליארד דולר.



השבוע צירפנו לתיק את מניית סמסונג.



רן שחם הוא מנכ"ל משותף של בית ההשקעות אלטשולר שחם. יותם עירוני הוא אנליסט. אין לראות בכתוב המלצה לרכישת ני"ע או ייעוץ השקעות כלשהו



*מנוף תפעולי



ניצול יתרונות לגודל. כשחברה גדולה מתרחבת ומגדילה את המכירות, הרווח שלה יכול לגדול בגלל יתרונות לגודל



*הכנסות מחנויות זהות



פרמטר לבחינת הצמיחה האורגנית של רשתות שיווק וחברות קמעונות. השוואת מכירות בחנויות שקיימות יותר מ-12 חודשים מנטרלת צמיחה במכירות שהתרחשה עקב פתיחת חנויות חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully