וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן לתיירות, לא לטרור

נתן שבע

21.11.2010 / 7:02



העניין למשקיעים: בדיל, קקאו והתגברות על משברים



אינדונזיה היא המדינה האסיאתית שנפגעה בצורה הקשה ביותר במשבר המטבעות של סוף שנות ה-90. עם זאת, בעקבות המשבר הוחלף השלטון הרודני במערכת דמוקרטית, עם ממשלה שדואגת לעניים, נלחמת בשחיתות ומנהלת מדיניות כלכלית אחראית ויציבה. למרות זאת, התוצר בה עדיין נמוך: 4,000 דולר לנפש בשנה.

אינדונזיה היא היצואנית הגדולה בעולם של בדיל (שליש מהשוק העולמי), והשלישית ביצוא פולי קקאו. מאז 2002 צמחה המדינה בקצב שנתי מהיר מ-4%. הצריכה הפרטית היא כ-60% מהתוצר, וכשרמת החיים עולה, המשק צומח בקצב מהיר.



בזכות הביקושים המקומיים החזקים, אינדונזיה כמעט שלא נפגעה במשבר האחרון, וכלכלתה צמחה ב-2009 ב-4.5%. בעוד כלכלותיהן של רבות משכנותיה מוטות יצוא, היצוא של אינדונזיה הוא רק רבע מהתוצר. חלק ניכר מהיצוא הזה מיועד ליפן, לסינגפור, להודו ולסין.



תחת שלטונו של הנשיא סוסילו במבאנג יודהויונו, שמכהן כבר שתי קדנציות, הקלה הממשלה האינדונזית על מכסים ופיתחה את שוקי ההון. בבנק ubs השווייצי מעריכים שהצמיחה ב-2011, כ-6%, תהיה הגבוהה בדרום מזרח אסיה. הריבית באינדונזיה היא כ-6.5% כבר יותר משנה, והיא הנמוכה בתולדותיה. הריבית הנוחה מסייעת להגדיל את היקפי האשראי ומניעה היטב את הכלכלה.



הייחוד: המדינה המוסלמית הגדולה בעולם



באינדונזיה יש 240 מיליון תושבים, וכמחצית מאוכלוסייתה היא מתחת לגיל 25 - מה שתורם במידה רבה להיקף הצריכה הפרטית. הדמוקרטיה הנשיאותית של אינדונזיה יציבה למדי. כמעט 90% מתושבי אינדונזיה הם מוסלמים, מה שהופך אותה למדינה המוסלמית הגדולה בעולם. שאר תושביה הם ברובם נוצרים ובודהיסטים.



אינדונזיה עשירה במחצבי טבע. באדמותיה טמונים נפט, גז טבעי, בדיל, נחושת וזהב, והיא נהנית מקירבה גיאוגרפית לסין והודו, שזקוקות לחומרי גלם רבים.



אינדונזיה נהנית מזרם גדול של תיירים, 45 מיליון בשנה, בעיקר ממדינות קרובות כמו אוסטרליה. מרבית התיירים באים לנפוש בחופי האי באלי. עם זאת, היא נהפכה בעשור האחרון למוקד של טרור איסלאמי, שהבריח את התיירים. המדינה משקיעה מאמצים להילחם בטרור, אך לא תמיד בהצלחה.



הסיכונים: הבורסה בשיא והעוני עדיין רב



הבורסה האינדונזית נסחרת קרוב לשיאה, ומכפיל הרווח הממוצע של מדדי המניות בה הוא 22. התלות של הבורסה במשקיעים זרים נראית גבוהה. בטווח הקרוב, האצה באינפלציה שהיא כ-7% כיום עלולה לגרום לשינוי מגמה ולהעלאה של הריבית, מה שיעצור את התרחבות האשראי. ממשלת אינדונזיה עדיין צריכה להילחם בעוני, באבטלה ובפערים בין עשירים לעניים.



היא צריכה להמשיך לשפר את התשתיות, ולהקל את הסביבה הרגולטורית הנוקשה כדי לשנות את תדמיתה, מתדמית של מדינה עולם שלישי לכזו שמאפיינת מדינות משגשגות שמושכות משקיעים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully