וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Harvard MBA Indicator

עמי גינזבורג

21.11.2010 / 7:02

הצפת ערך



מדד למצבו של שוק המניות.

המדד בוחן מהו הוא שיעור בוגרי התואר השני מהחוג למינהל עסקים באוניברסיטת הרווארד שבחרו לקבל משרה באחד מבנקי ההשקעות בוול סטריט. שיעור גבוה מ-30% הוא סימן לשוק מניות לוהט, שמייצר בענף הפיננסים תפקידים רבים שבהם המשכורת היא גבוהה. בדרך כלל שוק כזה הוא בועתי וכדאי להתרחק ממנו.



לעומת זאת, אם רק 10% או פחות מבוגרי התואר מתקבלים למשרות בוול סטריט, סימן ששוק המניות הוא חלש. בשוק כזה, מספר המשרות המוצעות לבוגרי הרווארד הוא קטן, ורובם יחפשו מקומות אחרים לעבוד בהם. בזמנים כאלה השוק עשוי להיות דווקא אטרקטיבי למשקיעי הטווח הארוך, שמוכנים לקנות מניות בזול ולהמתין אתן בסבלנות עד לבוא השינוי. מדד בוגרי החוג למינהל עסקים של הרווארד הצביע פעמיים על שוק פרי שנמצא על סף רתיחה - ב-1987 וב-2000. בשתי הפעמים השוק צלל בסופו של דבר בחדות. זהו מדד שיש בו היגיון רב, מכיוון שענף השירותים הפיננסיים רגיש למצבו של שוק המניות. ככל שהשוק נע כלפי מעלה לאורך זמן, כך ייווצרו בו יותר משרות שמתאימות לבוגרי בתי הספר למינהל עסקים. וככל שהוא ינוע כך למשך זמן ארוך יותר - כך גדלים הסיכויים שתיווצר בו בועה. עם זאת, בתקופות שבהן השוק נע במהירות מגאות למפולת, ושוב לגאות (כפי שקרה בעשור האחרון), נטיות התעסוקה של בוגרי הרווארד יתקשו להצביע בזמן על הכיוון שאליו יפנה השוק.



מדד הבוגרים של הרווארד דומה בטיבו למדדים צבעוניים אחרים כמו "מדד הליפסטיק", שלפיו נשים קונות יותר ליפסטיק בתקופות של מיתון. במשפחה זו נמצא גם "מדד אורך החצאית", שלפיו החצאיות מתקצרות ככל שהמצב הכלכלי משתפר והביטחון הכלכלי מוליד התנהגות אופטימית מוחצנת יותר.



ginzburg@themarker.com.ami

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully