וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית המכונית החשמלית הסינית BYD בוחנת כניסה לפעילות בישראל

אורה קורן

21.11.2010 / 10:44

מנכ"ל משרד התמ"ת המבקר בסין ובדרום קוריאה יקדם שיתופי פעולה גם עם חברות תקשורת, אינטרנט ואנרגיה



יצרנית המכונית החשמלית הסינית byd בוחנת כניסה לפעילות בישראל. נציגי החברה קיבלו הצעה ממשרד התמ"ת להיכנס לפעילות מחקר ופיתוח ולפעילות יצור, והבהירו כי הנושא ייבדק. בשבוע שעבר יצא מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לסיור בדרום קוריאה ובסין, במהלכו נפגש גם עם ראשי החברה, הנחשבת למובילה בסין בייצור כלי רכב חשמליים, במטרה לקדם את כניסתה לישראל לתחומי מחקר וייצור. בנוסף נפגש קדמי עם ענקית האינטרנט הסינית טנסנט.



בדרום קוריאה נועד קדמי עם סגן נשיא בכיר בחברת s1, אינטגרטור האבטחה הגדול בקוריאה, בעל מחזור מכירות שנתיות בסך של 670 מיליון דולר בשנת 2009 ורווח נקי של 126 מיליון דולר בשנה זו. s1 היא חברה אחות בתאגיד סמסונג הקוריאני ומייצרת מערכות אבטחה היקפיות לבנייני מגורים, משרדים, עסקים, ומתקנים ציבוריים.



פגישה נוספת מתוכננת לקדמי עם ד"ר נם הון קאנג, מנכ"ל תחום מדיניות אנרגיה במשרד האנרגיה והמשאבים של המשרד הקוריאני לידע כלכלי, האחראי על הקמה והטמעה של תוכנית האנרגיה הלאומית של קוריאה.



לקראת הביקור אמר קדמי כי "ההתפתחות המואצת במדינות מזרח אסיה יוצרת ביקושים גדולים לטכנולוגיות מתקדמות מישראל. החברות האסייאתיות המשווקות את מוצריהן לכל העולם בשלות היום, יותר מתמיד, לשיתופי פעולה טכנולוגיים ולהטמעתן של טכנולוגיות ישראליות אצלן".



הביקור מהווה חלק מהפעילות שמבצע בשנה האחרונה משרד התמ"ת, באמצעות המינהל לסחר חוץ, במדינות מזרח אסיה במטרה לקדם הסטת יצוא מהמערב למזרח.



בשנת 2009, על רקע המשבר הכלכלי, הצטמצם היקף הסחר בין ישראל וסין ב-17% לעומת נתוני 2008 והגיע ל-4.56 מיליארד דולר (כולל יהלומים). הגירעון המסחרי בין המדינות הצטמצם ב-16% ועמד על 2.47 מיליארד דולר. היצוא הסתכם ב-1.04 מיליארד דולר והיבוא הסתכם ב-3.52 מיליארד דולר. בשנת 2010 חל גידול משמעותי בהיקף הסחר אשר מסתכם ב-9 החודשים הראשונים (ינואר-ספטמבר 2010) בלמעלה מ-4.8 מיליארד דולר, גידול של 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגרעון המסחרי בתקופה זו עמד על 1.9 מיליארד דולר.



היקף הסחר של ישראל עם דרום קוריאה בשנת 2009 הסתכם ב-1.7 מיליארד דולר (ללא יהלומים) עם היקף יצוא בסך של 833 מיליון דולר ויבוא בסך 871 מיליון דולר. ב-9 החודשים הראשונים של 2010 הסתכם היקף היצוא ב-630 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת התקופה המקבילה ב-2009. היקף היבוא הסתכם ב-806 מיליון דולר, עלייה של 27% לעומת התקופה המקבילה ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully