וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלסן סאסא זכתה בתואר יצואן מצטיין לשנת 2009

אורה קורן

21.11.2010 / 11:29

תואר החברה הרב לאומית הנבחרת יוענק ל-IBM; ועדת הבחירה בראשות שרון קדמי כללה נציגי תעשיינים וממשלה



חברת פלסן סאסא בבעלות קיבוץ סאסא זכתה בתואר היצואן המצטיין לשנת 2009. החברה נבחרה למגן את כלי הרכב של הצבא האמריקאי בשורת מכרזים בהיקף מצטבר של מיליארדי דולרים. בנוסף מתמודדת החברה עם יצרניות רכב וחברות בטחוניות אחרות במכרזים לרכב משוריין של צבאות במדינות נוספות. על אף הישגיה בתחום מיגון כלי הרכב, ההערכות במגזר הבטחוני הן כי עלייה לגוון את סל המוצרים שלה כדי להבטיח המשך צמיחה רצופה. מכירות החברה ב-2009 עלו ב-13% לעומת 2008 והסתכמו בלמעלה משלושה מיליארד שקל. מכירותיה ב-2010 צפויות להגיע לכ-3.3 מיליון שקל (כ-900 מיליון דולר).



פרס היצואן מצטיין ניתן לחברה שתרמה תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי ולקידום הדימוי של התעשייה הישראלית בעולם. פלסן הצליחה למצב עצמה כאחת החברות המובילות בעולם בתחום מיגון הרכב. בסוף השבוע פורסם, כי החברה חתמה על הסכם עם חברת ההזנק קיו פלו (q flo), ספין אוף של אוניברסיטת קיימרידג', המפתחת חומר למיגון כלי רכב קל מהמתכות שנמצאות בשימוש כיום וחזק מהן פי שלושה. בסוף השבוע גם חשפה החברה הבטחונית תאלת' את כלי הרכב הממוגן שלה, המיוצר בשיתוף עם פלסן ובואינג אוסטרליה. כלי הרכב, הוקאיי, מתמודד במיכרז הרכב המשוריין של צבא אוסטרליה.



יו"ר פלסן, עמוס מלכא, יפרוש מתפקידו בדצמבר 2010, במטרה להקדיש את מלוא זמן הניהול שלו לחברת לוג'יק מקבוצת החברות בקבוצת מתי כוכבי ,המתמקדות באבטחה ובהקמת ערים בטוחות.



פרס החברה הרב לאומית הנבחרת יוענק לחברת המחשוב ibm. הפרס ניתן לחברה זרה שפועלת בארץ, שיש לה תרומה משמעותית למשק הישראלי לאורך שנים וכן לפיתוח הפריפריה והחברה בישראל.



עוד נבחרו כיצואנים מצטיינים ל-2009 החברות איתמר מדיקל, כרומגן, מלנוקס, גמאטרוניק, טבע נאות, כרמית ממתקים, בית אל תעשיות וסהר עתיד יהלומים. התארים ניתנים על הישגים לאורך שנים ביצוא והדרת שמם של היצוא והתעשיה הישראלית בעולם. היצואנים נבחרו על פי מפתח של שלושה לתעשיית ההיי טק ושלושה לתעשיה המסורתית, אחד לענף היהלומים ואחד לענף הקלינטק. החברות צריכות לייצג את שלוש הטגוריות של היצואנים - יצואן קטן (עד 10 מליון דולר יצוא), בינוני (עד 30 מליון דולר יצוא) וגדול (מעל 30 מליון דולר יצוא).



שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר אמר בשבוע שעבר, עם מסירת הודעות הזכייה לחברות, כי מדובר בחברות המהוות את חוד החנית של היצוא הישראלי. מנהל מינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, בועז הירש אמר, כי בבחירת היצואנים התייחסה הועדה לפיתוח טכנולוגיות, או מוצרים פורצי דרך בשווקים בארץ ובחו"ל, לחדשנות שיווקים וטכנולוגית, לתרומה לפריפריה ולקהילה ולשמירת הסביבה. הפרסים יוענקו לזוכים בטקס שייערך בבית הנשיא, שמעון פרס, בדצמבר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully