וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב התחזקות השקל: חובות המגזר העסקי גדלו בספטמבר ב-0.2% בלבד

ואדים סבידרסקי

21.11.2010 / 11:56

הביקוש לאשראי מבנקים גדל כנגד הירידה בביקוש לאשראי חוץ; באוקטובר הונפקו אג"ח בכ-0.6 מיליארד שקל



יתרת החוב של המגזר העסקי גדלה בספטמבר בכ-0.2% ל-756 מיליארד שקל, כך מסרה החטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.



בבנק ישראל מציינים כי יתרת החוב גדלה כתוצאה מגיוסים נטו באג"ח ובבנקים ובאג"ח, שקוזזו בחלקם כתוצאה מהתחזקות השקל בשיעור של כ-4%. עוד מציינים בבנק ישראל כי מתחילת השנה גדל החוב של המגזר העסקי בכ-2.7%, כלומר ב-20 מיליארד שקל. קצב הגידול השנתי בחוב של המגזר העסקי התייצב בחודשיים האחרונים על 2%, לאחר עלייה שנמשכה חודש מרץ.



ההתייצבות היא תוצאה של המשך העלייה בקצב הגידול של האשראי הבנקאי, קצב שהיה שלילי בשנה האחרונה, ומנגד ירידה בקצב הגידול של האשראי החוץ בנקאי.



החוב של סקטור העסקי לבנקים גדל ב-0.6% ל-401.1 מיליארד שקל בספטמבר. החוב למחזיקי אג"ח סחיר גדל ב-1.3% לסך 158.7 מיליארד שקל ולמחזיקי אג"ח לא סחיר בכ-4.1% ל-68.3 מיליארד שקל. מנגד, החוב לגורמים זרים ירד ב-4.3% לכ-128.2 מיליארד שקל. ריבית הממוצעת על החוב העסקי במערכת הבנקאית עמדה על 5.03% בספטמבר, והמרווח בין אשראי זה לפיקדונות בבנקים עמד על 3.66%.



בחודש אוקטובר הנפיק המגזר העסקי (ללא בנקים וביטוח) אגרות חוב, סחירות כולן, בשווי של כ-0.6 מיליארד שקל. גיוס זה הוא מהנמוכים ביותר השנה עד כה, בעוד ממוצע הגיוסים מתחילתה עומד על כ-1.9 מיליארדים ומתחילת השנה, הסתכמו ההנפקות בבורסה בתל אביב של המגזר העסקי בכ-17.5 מיליארד שקל, רובן באג"ח סחירות.



המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות, עמד בחודש ספטמבר על כ-1.8%. ב-12 החודשים האחרונים ירד מרווח זה ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully