וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי עלה על מטמון: "הקיבוצים חייבים כ-280 מיליון שקל"

עמירם כהן

21.11.2010 / 12:48

"מאז שנת 2000 שילמו הקיבוצים מקדמות בלבד"



מאז שנת 2000 לא עודכן המוסד לביטוח לאומי בנתוני המאזנים של הקיבוצים והם שילמו מקדמות בלבד - כך טוען המוסד לביטוח לאומי. במכתבים ששוגרו בחודשים האחרונים לקיבוצים, תובע הביטוח הלאומי לקבל את הדו"חות הכספיים מאז 2002 כדי לקבוע את ההפרשים בין ההכנסות החייבות בדמי ביטוח לבין המקדמות ששולמו.



חברת רואי החשבון "ברית פיקוח", המטפלת במרבית מאזני הקיבוצים, טוענת כי הביטוח הלאומי מעריך את החבות הכוללת של הקיבוצים ב-280 מיליון שקל.




במכתב לקיבוצים ששלח מנהל מחלקת ביטוח לאומי בחברת ברית פיקוח, עוזי שטנגר, הוא מזהיר את הקיבוצים כי המועד האחרון להגשת דו"חות מעודכנים ללא קנסות הוא סוף החודש הנוכחי. נודע כי בדיונים שקיימה ברית פיקוח עם הנהלת הביטוח הלאומי הושגה הסכמה כי תהיה תחולה רטרואקטיבית לכלל הקיבוצים בגין פסק דין, השגה, או תיקון, שיתקבלו בעתיד ויביאו להפחתת השומה גם קיבוצים ששילמו את חובם בגין ההפרשים והכספים יוחזרו להם על פי דין, כמו כן סוכם כי בין ברית פיקוח לביטוח הלאומי כי יתקיים דיון משותף שייבחן מתן הקלות לקיבוצים בחבות גבוהה.



דובר הביטוח הלאומי מסר בתגובה, כי הביטוח הלאומי דורש מהקיבוצים את הנתונים, על מנת לעדכן את המקדמות ששולמו בשנים 2000-2008 וזאת לצורך חישוב הפרשים לאותן שנים. עוד מסר הדובר כי החבות שננקבה, 280 מיליון שקל, לא נמסרה על ידי הביטוח הלאומי וכי אין בביטוח הלאומי הערכה לגבי דמי הביטוח הנובעים מההפרשים, בין שייגבו מהקיבוצים ובין שיוחזרו להם.



עוד הוסיף הדובר כי אין קשר בין התביעה לקבל את מאזני הקיבוצים לבין מדיניות הביטוח הלאומי בנושא הקיבוצים המתחדשים (מופרטים) וכי הצוות שמונה על ידי הנהלת הביטוח הלאומי לקבוע את המדיניות הזו, עדיין מחכה לפסיקה עקרונית בסוגיה, המצויה בדיון בבית הדין.



מנהל מחלקת ביטוח לאומי בברית פיקוח, עוזי שטנגר, מסר בתגובה כי נעשים כל המאמצים לפתור בהסכמה את הבעיה ולהקל על הקיבוצים, תוך בחינה והתייחסות לפסקי דין שהתקבלו בעבר בבתי המשפט בנושא זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully