וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח התפעולי של בזן ירד ב-63% ל-34.6 מיליון דולר; הרווח הנקי עלה פי 2.3 ל-7.5 מיליון דולר

יעל פטר

21.11.2010 / 14:28

החברה רשמה עלייה של 17% במכירות שהסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל כתוצאה מעלייה במחיר הנפט



חברת בזן מדווחת בדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010 כי הכנסות החברה עלו ב-17% ל-1.7 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-63% ל-34.6 מיליון דולר, והרווח הנקי של בזן עלה פי 2.3 ל-7.5 מיליון דולר.



קבוצת בזן (בתי זיקוק לנפט) היא חברה תעשייתית העוסקת בשלושה מגזרים עיקריים: מגזר הזיקוק, מגזר הפטרוכימיה ומגזר הסחר. החברה מייצרת מוצרי נפט וחומרי גלם, uעוסקת במסחר בנפט גולמי ואספקת חשמל וקיטור למפעלים. בזן מחזיקה במלוא מניות חברת גדיב הפועלת בתחום הארומטים, במלוא מניות חברת כרמל אולפינים ובחברת שמנים בסיסיים חיפה.



העלייה במחזור המכירות של החברה נבעה מעלייה במחיר הממוצע לנפט. ובנוסף, החברה מדווחת כי בשוק המקומי הייתה עלייה של 2% בצריכת התזקיקים ועלייה של 3% בצריכת דלקי תחבורה, כמו בנזין, סולר תחבורה ודלק סילוני. העלייה במגזר הפטרוכימיה מגיעה בעקבות עלייה בהחזקות החברה בחברת הבת כאו"ל (כרמל אולפינים) איתה התמזגה בזן בסוף שנת 2009. העלייה בתחום פעילות הארומטיים נבעה מעלייה במכירות והכנסות מדמי עיבוד.



הירידה ברווח התפעולי ממגזר הזיקוק נבעה מירידה במרווח המנוטרל מפעולות הזיקוק, ואינה קוזזה על ידי עלייה בהיקפי המכירה. בתחום הפולימרים, אמנם היתה עלייה במרווח סל המוצרים, אך היא קוזזה במעט על ידי קיטון בכמויות המכירה. בתחום פעילות הארומטים החברה רשמה ירידה במרווח סל המוצרים וכן עלייה בהוצאות מכירה, הנהלה וכלליות. בתחום השמנים, העלייה במרווח סל המוצרים קוזזה במעט על ידי הוצאות יצור ועלייה בשיעור החזקות חברת שב"ח (שמנים בסיסיים).



השינוי בהכנסות המימון של החברה, אשר עלו ב-56% ל-28.3 מיליון דולר, נבעו משיטת רישום חשבונאית חדשה של החזקות החברה במפעלים פטרוכימיים. הוצאות המימון של החברה עלו ב-39% ל-28.3 מיליון שקל, זאת כתוצאה מעלייה בריבית לזמן קצר בשל גידול בהיקף האשראי. כמו כן, העלייה נבעה מירידה ברווחי תיק ניירות ושינויים בשווי הוגן של הגנות שביצעה החברה. בשל סיבות אלו עלה הרווח הנקי.



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה ירד ב-87% ל-19.1 מיליון דולר, וכמות המזומנים בקופת החברה עלו פי 4.2 ל-31.3 מיליון דולר. התזרים מפעילות שוטפת נבע מרווחים של החברה לתקופה לאחר התאמת הכנסות והוצאות שלא כרוכות במזומנים שהסתכמו ב-104 מיליון דולר ומתוספת החזרי מס הכנסה בגובה 30 מיליון שקל. כמות המזומנים קוזזה מעלייה בסעיפי רכוש והתחייבויות שוטפות שהסתכמו ל-115 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully