וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ ל-OECD: "כל החברות הישראליות המיצאות יצטרכו תוכנית להטמעת מדיניות נגד שוחד"

אורה קורן

21.11.2010 / 16:00

יו"ר ועדת המגזר העסקי המייעצת ל-OECD: ההתאוששות האיטית במשק האמריקאי נובעת מחוסר ודאות בנושא מיסוי



"כל החברות הישראלות המייצאות יצטרכו להפעיל תוכנית להטמעת מדיניות נגד שוחד", כך אמר היום צ'ארלס היטר, העומד בראש ביא"ק, הוועדה של המגזר העסקי המייעצת לארגון המדינות המפותחות (oecd).



בראיון ל-themarker אמר היטר כי ה-oecd מייחס חשיבות רבה לנושא, ובניגוד לתקנות אחרות שלו, בנושא זה ההנחיות אינן המלצה אלא מחייבות. לדבריו, נציגים של הארגון מגיעים למדינות לבחון את מידת הציות של החברות לכללי האנטי שוחד. היטר הוסיף כי כל חברה רב לאומית, שיש לה חברה בת בדרום אמריקה, למשל, צריכה לדעת שאם החברה הבת מעורבת בשוחד, החברה האם תישא באחריות. לכן היא צריכה להפעיל תוכנית הדרכה שתבהיר את האיסורים.



ביא"ק הוקם כגוף מייעץ למזכירות ולוועדות של ה-oecd "במטרה לצייד אותם בנתונים מהשטח, מעולם העסקים הממשי", אמר היטר. המלצות הארגון מבוססות על קונצנזוס בין חברותיו. "אני חושב שאנחנו יכולים לתת עצות אובייקטיביות. אנחנו אמנם מייצגים אנשי עסקים, אבל לא מחפשים סיוע לעסקים, כמו סובסידיות. אנחנו מכוונים למדיניות של כלכלת שוק, סחר חפשי ורגולציות אפקטיביות".



עם זאת, היטר אישר כי הוא מבהיר בימים אלה למקבלי ההחלטות ב-oecd כי "חשוב להציג גמישות בכלכלה, ועכשיו זה לא הזמן להעלות מסים או להכניס עוד חוסר ודאות כי צריך שהמגזר העסקי יצליח וייצר יותר תעסוקה".



צירופה הרשמי של ישראל לארגון המדינות המפותחות היום הפך את התאחדות התעשיינים ממשקיפה בביא"ק לחברה מלאה בארגון. "אני מצפה מאנשי העסקים הישראלים שיצטרפו לוועדות שישראל יכולה לתרום להן, כמו ועדות טכנולוגיה, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה וסחר חוץ. מדינות שכלכלתן אינה מבוססת על יצוא, יוכלו ללמוד מהנסיון הישראלי", אמר היטר.



בעקבות המשבר הכלכלי העולמי החל ביא"ק לפעול בשלושה תחומים מרכזיים. דגש מיוחד הושם על צמיחה יציבה ידידותית לסביבה, אנרגיה חלופית וחיסכון באנרגיה. עדיפות גבוהה ניתנת ליצירת מקומות עבודה, לאחר שהתברר, כי הצמיחה האיטית אינה משולבת בצמצום אבטלה באותו שיעור.



לדבריו, הדגש הוא על חינוך למקצועות מתאימים, שיניב תוצאות לטווח ארוך. בטווח המיידי הדגיש היטר את חשיבות הוודאות בעסקים. "דרושה סביבה עסקית יציבה. חברות לא מתכננות להשקיע אם הן לא בטוחות מה תהיה מדיניות המס בשנים הקרובות, או רגולציות אחרות. על זה אנחנו מדברים עכשיו, במטרה להבטיח סביבה יותר יציבה לעסקים שתתמוך בהתאוששות באמצעות יצירת תעסוקה".



נושא נוסף בו מתמקד ארגון המעסיקים של מדינות ה-oecd הוא מניעת מדיניות הגנה על השווקים המקומיים באמצעות פגיעה ביבוא ובהשקעות במדינות (פרוטקציוניזם). על רקע המשבר הכלכלי גברו לחצים מבית על ממשלות להגן על עסקים מקומיים באמצעות מתן תמיכה ופגיעה ביבוא ובהשקעות מתחרים מבחוץ. לדברי היטר, ממצאים בנושא מעידים על החלשת המגמה כתוצאה מלחצי נגד של גורמים התומכים בכלכלת שוק.



דן קטריבס, ראש אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים, אמר כי ההתאחדות מקימה ועדות שיעבדו מול הוועדות של ביא"ק העובדות מול הוועדות של ה-oecd. מייק אבנר משטראוס עומד בראש ועדת האמנה למניעת שוחד. הנרייטה פוקס עומדת בראש ועדת מחירי העברה (מיסוי). חיים רוסו מאלביט עומד בראש ועדת החינוך. באיכות סביבה וכימיה עומדים נציגים של כיל. בעוד כשבועיים תתכנס ועדה של החברות הרב לאומיות הישראליות שיעבדו מול הקוים המנחים של ועדת ההשקעות הרב לאומיות המגבשות קוד התנהגות בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully