וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורמוס: הזמנתי לשימוע מחר היא ניסיון לבצע מחטף מצד פסגות

נורית רוט

21.11.2010 / 16:16

ורמוס ביקש מבג"ץ להורות כי פסגות או אייפקס לא יוכלו לנקוט בפעולה שתביא לסיום כהותנו בקבוצה



אם לא ישנה בג"ץ את החלטתו ויחליט ברגע האחרון להתערב ביחסים שבין רועי ורמוס לקבוצת פסגות ואיפקס - יגיע מחר (ב') מנכ"ל פסגות לפסגות לשימוע לקראת הדחתו.



בבקשה דחופה שהגיש ביום שישי ורמוס במעמד צד אחד לבג"ץ, הוא טוען כי "מדובר בניסיון פסול לבצע מחטף, ולהוציא לפועל את התנאי שנקבע בהחלטת פרקליט המדינה בדבר הדחתו של העותר (ורמוס), וזאת טרם דיון בבקשת העותר לצו ביניים ותוך ניסיון פסול לסכל את הדיון בבקשה". בבקשה החדשה ביקש ורמוס מבג"ץ להורות כי פסגות או אייפקס לא יוכלו לנקוט בפעולה כלשהי , לרבות קיום השימוע, שתביא לסיום כהותנו בקבוצה.




לפני כשבועיים הגיש ורמוס עתירה לבג"ץ בה תקף את הסדר הטיעון שהושג בין קרן איפקס לבין הפרקליטות. בעתירה למתן צו על תנאי שהגיש נגד פרקליט המדינה עו"ד משה לדור, נגד רשות ניירות ערך, נגד איפקס ונגד פסגות בית השקעות, מבקש ורמוס מבית המשפט העליון להורות על ביטול ההסדר שערכה הפרקליטות עם איפקס לסגירת תיק החקירה נגד פסגות, שבמסגרתו נקבע גם כי תופסק העסקתו של ורמוס בקבוצת פסגות.



לטענת ורמוס, מדובר ב"החלטה פסולה וחסרת תקדים" של לדור. עד להכרעה בעתירה, ביקש ורמוס צו ביניים בו יורה בית המשפט לפסגות ולפרקליטות שלא לנקוט אף פעולה שקשורה לסיום כהונתו.



לטענת ורמוס, במקביל להגשת תגובותיהן של פסגות לעתירה, שלחה לו פסגות ב-17 לנובמבר מכתב, המזמן אותו ל"שימוע" לקראת הדחתו מתפקידיו הניהוליים, שיערך היום (ב'), בהתראה של כשני ימי עבודה בלבד. לטענת ורמוס, "מדובר בניסיון בוטה לבצע מחטף פסול ולסכל מראש את מתן צו הביניים המבוקש בעתירה".



לפי ורמוס, זימונו לשימוע במטרה להדיחו נועד למנוע מבית המשפט את האפשרות לדון ולהכריע בבקשה למתן צו ביניים. ביד אחת, טוען ורמוס, מגישה פסגות תגובה לבקשה למתן צו ביינים, וביד אחרת מנסה לסכל את הדיון בו, על מנת שתוכל לטעון ל"מעשה עשוי".



"לא קיימת בהילות או דחיפות בזימון העותר "לשימוע" דווקא ביום שני הקרוב. העותר מכהן כמנכ"ל פסגות מזה מספר שנים, הוביל אותה להצלחות ומאבקים ציבוריים חסרי תקדים, וגם לאחר שנחקר על ידי רשות ניירות ערך המשיכה קבוצת פסגות תחת ניהולו לשגשג ולהגדיל את היקף נכסיה אף יותר מכל הגופים האחרים. לא בכדי השלימה קרן אייפקס את רכישת קבוצת פסגות", נטען בעתירה.



ורמוס טוען כי אם לא ינתן צו המניעה נגד השימוע, תובל הדחתו לשינוי מיידי ומהותי של המצב הקיים לרעתו תוך פקיעה בזכויות יסוד שלו ותסב לו נזק משמעותי ובלתי הפיך. לעומת זאת, לפסגות, נטען, לא יגרם כל נזק אם תמתין מספר ימים עד להחלטה בבקשתו לצו ביינים.



השופט אשר גרוניס כתב בהחלטתו מאתמול (ראשון) "לעת הזו איני רואה מקום ליתן סעד ארעי". הוא דחה את הענין לבחינה מחודשת להיום (ב').

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully