וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי חיפושי נפט מעוניינת לצאת להנפקה ראשונה לציבור תוך חצי שנה

ליאור זנו

21.11.2010 / 16:50

ההנפקה הינה תנאי להעברת 10% מרישיונות גלוב; בשבוע שעבר הודיעה החברה האם כי תנסה לגייס 23 מ' ש'



שותפות יולי חיפושי נפט מעוניינת לצאת להנפקה ראשונה למשקיעים תוך 6 חודשים - כך עולה מדו"חותיה הרבעוניים של שותפות גלוב אקספלוריישן, עימה חתמה לאחרונה על הסכם העברת זכויות ברישיונות. יולי חיפושים מוחזקת (51%) על ידי חברת פרימיום הבורסאית, לפידות של יעקב לוקסנבורג (25%) ונמרוד רינות.



על פי הדו"חות, ההסכם לפיו תרכוש יולי חיפושים 10% משלושת רישיונות החיפוש היבתשיים של גלוב, מותנה בכך שבתוך חצי שנה תרשום השותפות את ניירותיה למסחר, כמו גם באישור הממונה על הנפט במשרד התשתיות.



לפי הדו"חות, אם יתחילו פעולות הקידוח ברישיונות אך ההנפקה של יולי חיפושים טרם התקיימה, הסכום הראשוני של 180 אלף שקל ששילמה עבור הוצאות העבר לא יוחזר. גורמים המקורבים לחברה אמרו כי יולי תוכל לשלם את חלקה בקידוח ממקורותיה העצמיים, דהיינו על ידי בעלי השליטה שלה, גם ללא ביצוע הנפקה, אך ניתן לשער כי הצדדים ינקטו בהנחה זו רק בהנחה שההנפקה לא תצא אל הפועל לפי הלוחות הזמנים שנקבעו בין הצדדים.



רק לפני מספר ימים הודיעה החברה האם פרימיום כי תנסה לגייס כסף מהציבור. השלד הבורסאי לשעבר מקווה לגייס לפחות 23.4 מיליון שקל על ידי הנפקת 7.8 מיליון מניות נוספות, המהוות 16.8% מהחברה. על פי התשקיף, יעמוד מחיר מניה מינימלי על 3 שקלים והאופציות יינתנו ללא תמורה - גבוה ב-20% ממחיר השוק שלה שעמד 2.5 שקל בבוקר ההודעה על ההנפקה.



יולי חיפושי נפט מחזיקה ב-10% משלושת רישיונות החיפוש היבשתיים של גלוב אקספלוריישן, ועשויה להחזיק ב-10% מרישיון שרית היבשתי. עם זאת, עד כה בשותפויות החיפושים טמון הכסף הגדול דווקא בקידוחים בים העמוק. לפני כחודשיים רכשה עופר השקעות של סמי ויולי עופר 50% מ-ipc מבונטאן, השותפה הקנדית המחזיקה ב-13% מרישיונות מירה ושרה הימיים. החלק ברישיונות שהסכימה החברה המשותפת להעביר לפרימיום הינו קטן, ואינו עולה על 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully