וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך ל"מעריב": עורך וואלה לשעבר אבי משולם ייעץ לזקי רכיב

אופיר בר-זהר

21.11.2010 / 17:09

הערכות: משולם יתמנה בהמשך לתפקיד בכיר בעריכת העיתון



אבי משולם מתמנה ליועץ במעריב ויעבוד ישירות מול יו"ר דירקטוריון העיתון – המשקיע החדש זקי רכיב, כך נודע ל-themarker. משולם ייעץ לרכיב בנושאים שונים, וביניהם קודם כל נושא האינטרנט והאספירציות של רכיב להפוך את "מעריב" לעיתון הנצרך בפלטפורמות שונות של מדיה חדשה.



עם זאת, משולם עתיד לייעץ לרכיב גם בנושאים שונים, ביניהם גם נושאים עיתונאיים-עריכתיים. לפי הערכות בשוק מדובר רק בהתחלת הקשר בין הצדדים, כאשר משולם מיועד לתפקיד בכיר יותר בעריכת העיתון. כפי הנראה בין השניים נרקמו לאחרונה קשרי ידידות אמיצים ורכיב מאמין ביכולותיו של משולם לעזור למעריב.



משולם שימש עורך אתר וואלה עד אוגוסט האחרון כאשר עבד באתר במשך כעשור. לפני כן שימש כתב בגלי צה"ל. עם זאת משולם לא מגיע מתחום העיתונות המודפסת, וגם נושא שדרוג ושיפור הסיקור החדשותי בוואלה - אתר שהתבסס זמן רב על משתמשי שירות המייל הרבים שלו - הוא מהלך של השנים האחרונות.



לפי משנתו של זקי רכיב בנוגע לעתיד מעריב, רכיב מתעתד להשיק גרסה דיגיטלית של העיתון שאותה ניתן יהיה לצרוך באמצעות מכשירים דוגמת קינדל, אייפד ואייפון, כאשר השאיפה היא כי גרסה זו תחליף את חלקי העיתון היומי המופצים כיום ואף תותאם באופן אישי לכל צרכן.



על-פי הסכם הרכישה עם עופר נמרודי, לרכיב, שמונה ליו"ר הדירקטוריון, זכות למנות או לפטר כל עובד בחברה ובחברות בת שלה, לרבות חברים בצוות ההנהלה - למעט דירקטורים "לפי שיקול דעתו הבלבדי והמוחלט". בנוסף מקנה ההסכם לרכיב שליטה מוחלטת בשכר נושאי המשרה והוא אף מורשה להמליץ על שינוי בתנאי ההעסקה של עובדים. אם המלצותיו לא יתקבלו - רכיב רשאי לדרוש כינוס אסיפה של בעלי המניות, כשהכשרת הישוב התחייבה לתמוך בהמלצותיו בישיבות אלה.



אם האחזקות של אחד הצדדים יעלו על 50% ממניות החברה, ההסכמות הקודמות יתבטלו כשכל צד יהיה זכאי להמליץ על דירקטורים לפי שיעור אחזקתו בחברה, ובעל רוב המניות ימליץ על יו"ר הדירקטוריון.



החשיפה של "מעריב" נמצאת במגמת ירידה מתמדת, בין השאר בעקבות כניסתו לשוק של "ישראל היום", שבבעלות שלדון אדלסון ביולי .2007 על-פי סקר tgi האחרון, שהתפרסם ביולי האחרון, הסתכמה החשיפה לעיתון ב,12.5% זאת לעומת 13.6% בחציון שקדם לו. הרצון לנצל טכנולוגיות חדשות לטובת קיומו של שוק העיתונות רלוונטי למו"לים רבים בעולם אשר מחפשים אחר מודל שיאפשר את המשך שרידותם.



ממעריב נמסר – "אבי משולם ישמש יועץ ליו"ר קבוצת מעריב זקי רכיב". במשרדו של זקי רכיב אישרו את הדברים ואמרו כי משולם יתמנה כיועץ ליו"ר. אבי משולם סירב להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully