וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב ג'ובס בראיון ישן ל"פלייבוי" ב-1985: "אני עדיין סטודנט; אל תיקחו אותי כל כך ברצינות"

סוכנויות הידיעות

21.11.2010 / 18:00

המגזין פרסם מחדש ראיון שהעניק לו ג'ובס זמן קצר לאחר פיטוריו מאפל, לפני שמלאו לו 30



סטיב ג'ובס הוא אמנם אחד מהמנהלים המוערצים בעולם כיום, אך ב-1985, בדיוק אחרי פיטוריו מאפל, הוא עוד היה צעיר שהרגיש יותר כיוצר מאשר כמנכ"ל - כך עולה מראיון ישן עם ג'ובס שפרסם המגזין "פלייבוי" מחדש, לאחר שפורסם לראשונה ב-1985.



"הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור בנוגע אליי הוא שאני עדיין סטודנט. אני עדיין בטירונות. אל תיקחו אותי כל כך ברצינות", אמר ג'ובס למגזין.ב-1985, לפני שמלאו לו 30, הודח ג'ובס מניהול אפל בעקבות ירידה במכירות ומאבקי כוחות פנימיים.



"אני תמיד אהיה קשור לאפל. אני מקווה שבמשך חיי החיים שלי והחיים של אפל ישתלבו יחד, כמו במארג. יהיו אולי כמה שנים שלא אהיה בחברה, אבל אני תמיד אחזור, וזה גם עשוי להיות מה שאנסה לעשות", אמר ג'ובס, שב-1997 חזר לניהול אפל והפך אותה מחברה כושלת לחברת הטכנולוגיה הגדולה בעולם לפי שווי שוק, הודות להמצאות כמו האייפוד, האייפון והאייפד.



"אם אתה רוצה לחיות את חייך בדרך יצירתית, כאמן, אתה לא יכול להסתכל אחורה יותר מדי. אתה צריך להיות מוכן לקחת את מי שהיית ואת מה שעשית ולהשליך אותם. רובנו חושבים שאנחנו רק אוסף של אהבות ושנאות, הרגלים, תבניות התנהגותיות. בבסיס של מה שאנחנו נמצאים הערכים שלנו, וההחלטות והמעשים שאנחנו עושים משקפים את אותם ערכים. בגלל זה כל כך קשה להתראיין ולהיות בעין הציבורית: ככל שאתה גדל ומשתנה, כך העולם החיצוני מנסה לכפות עליך את התדמית שהוא משווה לך ויותר קשה לך להמשיך להיות אמן", אמר ג'ובס.



במהלך הראיון, שנערך זמן רב לפני תחילתו של עידן האינטרנט והמחשב האישי, נשאל ג'ובס כיצד מחשב עובד. "מחשבים הם פשוטים למדי. אנחנו יושבים פה על ספסל בבית קפה. בוא נניח שהיית מבין רק את ההנחיות הבסיסיות ביותר ושאלת אותי כיצד למצוא את השירותים. הייתי צריך לתאר לך את הדרך באופן מאוד ספציפי ומדויק, "לך שני מטרים מהספסל, עמוד ישר, הרם רגל שמאל". אם תוכל להבין את כל אותן הנחיות במהירות גבוהה פי 100 מכל אדם אחר בבית הקפה הזה, יחשבו שאתה קוסם. זה בדיוק מה שמחשב עושה, אבל הוא מבין את אותן הנחיות במהירות של מיליון לשנייה".



לאחר שנשאל מה יאמר לאדם ספקן שלא מאמין כמוהו שמחשבים ישנו את העולם, אמר ג'ובס כי "המחשב הוא הכלי המדהים ביותר שאי פעם ראינו. הוא יכול להיות כלי לכתיבה, מרכז תקשורת, מחשבון-על, מתכנן, מארגן וכלי יצירתי בה בעת, רק באמצעות הנחיות חדשות, או תוכנה חדשה. מחשבים מגבירים את איכות החיים, חלקם באמצעות הפיכת תהליכים מייגעים לקצרים יותר וחלקם באמצעות הרחבת האפשרויות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully