וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק וג'ובס נערכים להשקת "עיתון דיגיטלי" המיועד לאייפד

TGSpot

21.11.2010 / 21:17

לעיתון תהיה מהדורת טאבלט בלבד, וזו צפויה להיות מופצת ישירות לאייפד, במסגרת מנוי בתשלום



רופרט מרדוק, יו"ר ענקית המדיה ניוז קורפ, וסטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל, נערכים לחשיפת עיתון דיגיטלי חדש שייקרא "דיילי" בסוף החודש, לפי דיווחים בתקשורת האמריקאית. שיתוף הפעולה החשאי מבטיח להיות העיתון הראשון בעולם המעוצב באופן בלעדי עבור מחשבי טאבלט כמו האייפד של אפל. השקתו צפויה בתחילת 2011.



היישום נועד לשלב "הגיון של צהובון עם האינטליגנציה של העיתונים הרציניים", ומייצג את נחישותו של מרדוק להעביר את תחום העיתונות אל מעבר לגבולות הדפוס. לפי הדיווחים, לא תהיה "מהדורת דפוס" או "מהדורת אינטרנט". החידוש המרכזי, שהתבצע בשיתוף עם מהנדסי אפל, יהיה להפיץ את העיתון באופן אוטומטי לאייפד או למכשירים דומים אחרים.



ללא הוצאות הדפסה או הפצה, מחיר ה"דיילי" בארה"ב יהיה 99 סנט לשבוע. מדובר במחצית ממחיר מנוי אינטרנט ל"טיימס" הלונדוני, עיתון נוסף בבעלות ניוז קורפ של מרדוק. לפי כתב העת לנושאי אופנה "women's wear daily," העיתון ינוהל מהקומה ה-26 של משרדי ניוז קורפ בניו יורק, וכבר גייס לשורותיו 100 עיתונאים, בהם פיט פיקטון, עורך אינטרנט מ"סאן" הבריטי. טרם הוכרז מי ישמש כעורך הראשי של העיתון.



לפי דיווחים נוספים על עיתונאים שגויסו ל"דיילי", קיימות הערכות כי וידאו יהיה חלק משמעותי ב"עיתון" החדש. לדברי מקורות, מרדוק מעוניין בפרוייקט כיוון שהוא מאמין כי ה"דיילי", אם יבוצע היטב, ידגים כי צרכנים מוכנים לשלם עבור תוכן מקורי באיכות קבועה – גם באינטרנט. מרדוק מאמין כי האייפד ישנה את כללי המשחק.



אפל צפויה הייתה להכריז על תכנית מנויים לעיתונים, בדומה למודל שירות הורדת המוסיקה שלה, itunes. עם זאת, לא כל העיתונים הביעו עניין בהענקת תפקיד מתווך לאפל או בהעברת השליטה על התמחור לידיה, כפי שקרה באייטיונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully