וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק עיכוב תיקים כלכליים ישנה את עמדת האוצר"

מאת הילה רז

22.11.2010 / 6:56

לדברי יו"ר ועד הפרקליטים: "האוצר מעוניין בשביתה ארוכה". עו"ד יוכי גנסין, בכירה בפרקליטות: "האוצר יבין את הנזקים רק כשיהיו בבג"ץ תיקים בעלי השלכות כספיות, ללא ייצוג"



>> פרקליטי המדינה מאיימים להחריף את השביתה שבה פתחו בשבוע שעבר, ומאשימים את משרד האוצר במבוי הסתום שאליו נקלעו הצדדים. נציגים של פרקליטי המדינה ערכו אתמול בלשכת עורכי הדין בתל אביב כנס כדי לדון בהמשך צעדיהם.



לדברי עו"ד בועז גולדברג, יו"ר ועד פרקליטי המדינה, בכנס: "האוצר מעוניין בשביתה ארוכה ואנו ערוכים לשביתה של כמה חודשים. אני קורא לקברניטי המשק לפעול באחריות וללחוץ על פקידי האוצר שיפתחו אתנו במו"מ ענייני". גולדברג התריע כי ככל שתימשך השביתה יצטברו הנזקים לציבור ולמערכת המשפט יהיה קשה לתפקד.

לדבריו, "האוצר נוקט מדיניות מכוונת. הוא חושב שיכניע את העובדים. ידענו זאת ואנו צופים לשביתה שאם האוצר רוצה בכך, תהיה ממושכת". לדבריו, אף שוועדות החריגים מונעות נזקים כבדים מאוד, האחריות לנזקי המדינה רובצת לפתחו של האוצר.



גולדברג הוסיף כי "אם תנאי השכר יישארו כפי שהם כיום, הנזק למדינה יהיה גבוה יותר כי איכות הפרקליטים תידרדר".



גולדברג ציין כי עד עתה לא התקיימו מגעים בין נציגי הפרקליטים לבין נציגי האוצר, וכי הפרקליטים פתוחים לכל הצעה שתבוא מהאוצר.



בכנס השתתפו כ-30 נציגים של הפרקליטויות השונות. אחת מהמשתתפות הבכירות היתה עו"ד יוכי גנסין, מנהלת תחום עניינים מינהליים בפרקליטות המדינה, בעלת 26 שנות ותק. גנסין היא אחת מ-35 הבכירים ביותר בפרקליטויות ששכרה אינו מוקבל לשופטים. לדבריה, "שכרי ללא שעות נוספות הוא 19,215 שקל ברוטו בחודש".



עוד ציינה גנסין כי "עיכוב משמעותי של פרויקטים בעלי השלכות תקציביות, כמו תשתיות ותחבורה, בעקבות היעדר תשובה מטעם המדינה, הוא שיביא לשינוי. ברגע שזה יטריד את הממונה על התקציבים, את ראש הממשלה ואת שר האוצר, הם יביאו לסיום השביתה".



תגובת המדינה לעתירת ורמוס כמעט מוכנה



במהלך הכנס האשימו הפרקליטים את האוצר בכך שהוא מתקצב בעשרות אלפי דולרים עורכי דין פרטיים, שעובדים בחוזים אישיים ובחוזי בכירים.



לדברי גנסין, "האוצר יתחיל להבין את הנזקים שנגרמים למדינה רק כשיהיו תיקים בבג"ץ בעלי השלכות כספיות אדירות, ללא ייצוג. העובדה שהעבריינים משתחררים לא מטרידה את האוצר, אך דברים שנוגעים לו יביאו אותו לפעול".



גנסין הוסיפה כי אתמול אמורה היתה להיות מוגשת תשובת המדינה בעתירת רועי ורמוס בנוגע להסדר שנערך עם פסגות, ושקבע בין היתר כי ורמוס לא יוכל להמשיך בתפקידו כמנכ"ל פסגות. "רשות ני"ע תגיש תשובה אך המדינה לא תגיש תשובה".



בצהריים הגיע גם פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, לפגישה סגורה עם הפרקליטים השובתים. במהלך הפגישה חיזק לדור את ידי הפרקליטים במאבקם ואף שיבח אותם על התנהלותם האחראית. לדור אמר ל-themarker: "אני מקבל על עצמי את גזירת השביתה". הוא הוסיף כי עמדת המדינה בעניין עתירת ורמוס לבג"ץ מוכנה כמעט לחלוטין. כאמור, העמדה לא הוגשה לבג"ץ בשל השביתה.



ממשרד האוצר נמסר: "המשרד אינו מעוניין בשביתה של פרקליטי המדינה - לא ארוכה ולא קצרה. אנו חוזרים וקוראים לפרקליטים לגלות אחריות ולסיים את השביתה לאלתר ולהתכנס למו"מ אינטנסיבי וענייני, בניסיון אמיתי ליישב את הסכסוך, תוך שמירה על מערך האיזונים בקביעת השכר בשירות המדינה והצורך לשמור על מדיניות שכר כוללת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully