וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגעים למכירה נכשלו: מפעל סידב בנהריה נסגר; 70 עובדים פוטרו

עידו סולומון

22.11.2010 / 7:22

המפעל נקלע לקשיים בשנים האחרונות בשל ירידה בהיקף ההזמנות והעדפתן של חברות ישראליות לרכוש מוצרים מסין



מפעל סידב בנהריה, המתמחה בפיתוח וייצור מעגלים מודפסים, יפסיק את פעילותו בימים הקרובים וכ-70 מעובדיו ייאלצו לחפש מקור פרנסה אחר. עד לשעות האחרונות של הלילה התנהל משא ומתן למכירת המפעל לחברת פרינט אלקטרוניקס מראשון לציון. בתום הפגישה הודיעו בעלי סידב כי לא תתבצע מכירה והם יאלצו לסגור את שעריו ולפטר את העובדים.



סידב נוסדה בשנת 1981 ונמצאת בבעלותה של חברת קוטלב חניתה בע"מ. החברה מעסיקה כ-70 עובדים: כשני שליש מהם עובדי יצור וכשליש עובדי מטה. לדברי בכיר בחברה, חלק מעובדי המפעל הם בעלי מקצוע עם סיכוי טוב למציאת עבודה חדשה אולם הגרעין הבעייתי הם כ-15 עובדים בני 50 פלוס שעתידים להיתקל בקושי בבואם למצוא מקור תעסוקה אלטרנטיבי.



סידב נקלעה לקשיים כלכליים קשים בשנים האחרונות ונושאת על גבה חובות הנאמדים במיליוני דולרים. תחום המעגלים המודפסים כולו סבל מירידה בהזמנות בשנים האחרונות, בעיקר בגלל העדפה של חברות ישראליות לרכוש מוצרים המיוצרים בסין שעלותם הנמוכה נובעת מעלויות ההעסקה הנמוכות של הסינים יחסית לישראלים.



בשנים האחרונות סבלה סידב מהפסדים בעקבות ירידת שער הדולר, ירידה בהיקף ההזמנות בתקופת המשבר הכלכלי ובאופן כללי נסיגה של התחום הבארץ. עם זאת המשיך המפעל להעסיק בעלי מקצוע הנחשבים לאיכותיים בתחומם בעיקר בתחומי הכימיה והתכנון ולזכות במכרזים גדולים בארץ בעיקר של תעשיות הביטחון.



למרות זאת, המאזן הכספי של החברה נותר שלילי ובשנים האחרונות נעשו מספר ניסיונות למכור את החברה. עובדי החברה קיבלו כבר ביום חמשיי שעבר את מכתבי הפיטורים תוך הבטחה אישית שאם עסקת המכירה תצא אל הפועל המכתבים יבוטלו. כעת מסתבר, שהמכתבים ישארו בתוקף לרוב העובדים, לבד מקבוצה קטנה שתשלים בשבועות הקרובים הזמנות קיימות.



מסידב נמסר בתגובה: "בעלי סידב השקיעו מאמצים נרחבים להתמודד בשוק שהולך ומצמטצם עקב התחרות ההולכת וגוברת מול יבוא מסין עד כדי סגירת הייצור המקומי בישראל. מתוך תחושת מחויבות, ההנהלה היתה מוכנה לצעדים מרחיקי לכת במכירת הפעילות וספגה הפסדים של מיליוני שקלים במשך שנים, הכל במטרה להשאיר את פעילות המפעל פתוחה ולהמשיך את העסקת העובדים. לצערינו, הגיע המועד בו לא ניתן עוד לספוג את ההפסדים. מאחר ולא יצאה לפועל העסקה, נאלץ לסגור את המפעל. נדאג שכל העובדים יקבלו את מלוא זכויותיהם ובנוסף לפיצויים הם יזכו גם לייעוץ וסיוע במציאת עבודה חלופים וייעוץ פנסיוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully