וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה בהיקף עסקות הנדל"ן בהונג קונג בעקבות הטלת מסים

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 8:40

הצעדים שנקטה הממשלה צפויים להוביל לירידה של עד 20% בהיקף המכירות ושל 5% במחירי הנכסים



כך מצננים בועת נדל"ן: מכירות הבתים הלא-חדשים בסוף השבוע בהונג קונג רשמו ירידה חדה של 83% לעומת השבוע שקדם לו, לפי מדד מכירות הבתים של סנטליין פרופרטי. זאת לאחר ששר האוצר של הונג קונג ג'ון טסאנג הכריז ב-19 בנובמבר על העלאת מס הבולים ושיעור הפקדונות הנדרש לרכישת נכס, בניסיון לרסן את העלייה במחירי הבתים, שזינקו ב-50% מאז ינואר 2009.



לפי התקנות החדשות, יוטל מס נוסף בסך 15% על נכסים הנמכרים פחות משישה חודשים לאחר שנרכשו. בנוסף, שיעור המקדמה שיידרשו הקונים לשלם מקדמה בסך 50% עבור נכסים שמחירם גבוה מ-1.55 מיליון דולר, ומקדמה בסך 40% לנכסים שמחירם בין מיליון דולר ל-1.5 מיליון דולר.



מספר עסקות הנדל"ן בהונג קונג ירד ל-10 ב-20 וב-21 בנובמבר, כך עולה מנתוני סנטליין, חברת תיווך הנדל"ן הפרטית הגדולה בעיר. בשבוע שקדם לו, נרשמו 59 עסקות.



"אנחנו מצפים לירידה של בין 10% ל-20% בהיקף העסקות ברבעון הנוכחי ולירידה של כ-5% לפחות במחירים", אמר וונג לאונג-סינג, מנהל מחלקת מחקר בסנטליין.



המחירים באזורים היקרים יותר של הונג קונג, כגון קוולון טונג בחצי האי קוולון הגובל עם סין, זינקו ב-52% מתחילת 2009, לפי מדד של סנטליין. עליות אלה הובילו בשבוע שעבר את קרן המטבע הבינלאומית להתריע כי אינפלציה במחירי הנכסים עשויה לפגוע בכלכלת הונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully