וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באחד העם מביטים לעבר אירלנד

רם עוזרי

22.11.2010 / 8:37

אחד העם נערך לפתיחת המסחר בציפייה לגיבוש הסיוע של האיחוד האירופי לאירלנד והחלטת ריבית בנק ישראל הערב, אשר לפי הערכות תישאר ללא שינוי

יום המסחר האחרון השבוע בבורסה בתל אביב ייפתח על רקע הציפייה להחלטת הנגיד על הריבית בערב. ההערכות בשוק הן כי הריבית תישאר ללא שינוי, אולם חלק מהכלכלנים נותנים סיכוי של עד 50% להעלאת ריבית של 0.25%.

בזירת המקרו העולמית נמשכת הציפייה לגיבוש תוכנית הסיוע של גוש היורו לאירלנד. שר האוצר של אירלנד, בריאן לניהן, אמר כי אירלנד תבקש סיוע בינלאומי מהאיחוד האירופי וקרן המטבע הבינ"ל. בכך תיהפך לחברה השנייה בגוש היורו שמבקשת סיוע כזה. "אציע לעמיתיי כי עליהם לבקש רשמית תוכנית סיוע", אמר לניהן בריאיון לרשת RTE. "הבנקים מהווים בעיה גדולה מדי עבור אירלנד. נושא המפתח עבור הממשלה הוא להבטיח שלא תהיה התמוטטות של מגזר הבנקים".

בזירת המקרו המקומית, מלבד הציפייה להחלטת הנגיד על הריבית, נמשכים הניסיונות לצנן את שוק הנדל"ן. מיכאל שראל, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, אמר אתמול כי השקעה בדירה בודדת למגורים מסוכנת לא פחות, ואולי אף יותר, מהשקעה בתיק מניות משולב ומפוזר. לדבריו, התשואה ההיסטורית הממוצעת נמוכה יותר של השקעה בדירה בהשוואה להשקעה בתיק מניות. שראל ביצע מחקר המבוסס על נתוני התשואה של שוקי המניות בישראל ובעולם ומחירי הדירות למגורים בישראל במהלך 15 השנים האחרונות.

המגזר החם של חיפושי הגז והנפט צפוי להמשיך לתת את הטון בבורסה של תל אביב. אמש סיימו מניות הגז והנפט בעליות שערים של 2%-4% על רקע המשך הלחצים על ועדת ששינסקי. שר התשתיות עוזי לנדאו כתב אתמול לראש הממשלה כי "שותפות מאגר הגז הטבעי בתמר הקפיאו כליל את פיתוח המאגר מאז פרסום טיוטת המלצות ועדת ששינסקי לפני שבוע". לנדאו לא פירט במכתב את הסיבה להקפאה, אך טוען כי הקמת ועדת ששינסקי עירערה את היציבות בענף. השותפות הישראליות במאגר תמר: ישראמקו (3.37% , 46.0), דלק קידוחים (3.97% , 1414.0), אבנר (2.48% , 248.0), ודורגז לא דיווחו עד כה על הקפאת פיתוח תמר.

חברות החיפושים עוד מככבות

חברות נוספות מבקשות לקפוץ על העגלה ולהשתתף בחגיגת הנפט. אמש פורסם ב-TheMarker כי השותפות יולי חיפושי נפט מעוניינת לצאת להנפקה ראשונה למשקיעים תוך 6 חודשים. זאת על פי דו"חותיה הרבעוניים של שותפות גלוב אקספלוריישן (6.25% , 8.5), עמה חתמה לאחרונה על הסכם העברת זכויות ברישיונות. יולי חיפושים מוחזקת (51%) על ידי חברת פרימיום (4.88% , 238.4) הבורסאית, לפידות (-0.54% , 900.0) של יעקב לוקסנבורג (25%) ונמרוד רינות. על פי הדו"חות, ההסכם לפיו תרכוש יולי חיפושים 10% משלושת רישיונות החיפוש היבשתיים של גלוב, מותנה בכך שבתוך חצי שנה תרשום השותפות את ניירותיה למסחר, כמו גם באישור הממונה על הנפט במשרד התשתיות.

מניית מכתשים אגן (-4.76% , 1700.0) צפויה להוסיף ולרכז עניין לאחר שאיבדה אמש 55% במחזור גבוה. החברה האם כור (-4.84% , 8660.0) דיווחה אמש לבורסה כי במסגרת המגעים עם כמצ'יינה למכירת החברה צפויים לחול שינויים במבנה העסקה ובתנאיה. בין היתר, נדונו בין הצדדים מחיר העסקה: הפחתה בשווי מכתשים לצרכי העסקה, מ-2.72 מיליארד דולר ארה"ב (כפי שהיה בהבנות) לשווי של 2.4 מיליארד דולר ארה"ב המשקף מחיר של כ-20.3 שקל למניה (שער המניה כיום - 17.8 שקל).

  • עוד באותו נושא:
  • בורסת ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully