וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים באירופה עקב הסכמתה של אירלנד לקבל סיוע; לונדון עולה ב-0.8%

רונית דומקה

22.11.2010 / 10:38

מניות הבנקים הבריטיים רושמות ירידות; מניית ברקליס מאבדת 6%



בורסות אירופה פותחות את השבוע בעליות שערים, בעקבות הסכמתה של אירלנד לקבל סיוע מקרן המטבע הבינלאומית ומהאיחוד האירופי. לונדון ופרנקפורט עולות ב-0.8%; פאריס מוסיפה 0.9%; דבלין עולה ב-0.2%; מדריד מתחזקת ב-1%; מדד יורוסטוקס 600 עולה ב-0.8%.



לאחר שבועות של הכחשות כי היא זקוקה לסיוע, ממשלת אירלנד נכנעה אתמול ללחץ הבינלאומי והודיעה כי תפתח במו"מ רשמי מול האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית לגבי חבילת סיוע כלכלית. פרטי חבילת הסיוע והיקפה עדיין לא גובשו, אך גורמים באיחוד האירופי העריכו כי תנוע סביב 100 מיליארד יורו.



"התוכנית תטפל באתגרים התקציביים של כלכלת אירלנד באופן החלטי על בסיס התיקון התקציבי השאפתני והרפורמות המבניות המקיפות", מסרה הממשלה. "מרכיב מרכזי בתוכנית יהיה תמיכה במהלך ארגון-מחדש מקיף ושיקום חוסנה הפיננסי של מערכת הבנקאות האירית", הוסיפה.



הסיוע לאירלנד ימומן משתי קרנות של גוש היורו - מנגנון הייצוב הפיננסי האירופי וקרן היציבות הפיננסית האירופית - לצד תמיכה מקרן המטבע הבינלאומית והלוואות מצד חברות אינדיווידואליות באיחוד. בריטניה הודיעה גם היא כי תתרום לסיוע.



מגזר הפיננסים רושם מגמה מעורבת, כאשר מניות הבנקים הבריטיים יורדות בהמשך לנפילות בשבוע שעבר על רקע חשיפתם לאירלנד, והיות שעדיין לא הוכרז רשמית מה יהיה הסיוע לאירלנד. מניית ברקליס יורדת ב-6.2%; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד מאבדת 2.9%; מניית hsbc נסוגה ב-4.5%; מניית דויטשה בנק, לעומת זאת, עולה ב-1%; מניית bnp פאריבה מוסיפה 1.1%; מניית ubs מטפסת 1.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully