וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת החקלאים והסלט שלכם - שאלות ותשובות

חיים ביאור

22.11.2010 / 10:51

אספקת התוצרת החקלאית הופסקה והחקלאים מפגינים. מדוע הם מוחים, מה הם חושבים על העובדים הישראלים ואיך ההשבתה תשפיעה על הכיס והבטן שלכם? קובץ שאלות ותשובות לצרכן

מדוע פרצה שביתת החקלאים?

ארגוני החקלאים יצאו בשביתה בדרישה להביא לישראל 4,000 עובדים מתאילנד, שייתוספו ל-22 אלף העובדים הזרים הקיימים. הממשלה דווקא מעוניינת לצמצם את מספר העובדים הזרים בחקלאות ולהעסיק במקומם עובדים ישראלים, במקביל להכנסת מיכון מתקדם למשקים החקלאים.

מדוע החקלאים אינם מוכנים להעסיק עובדים ישראלים?

לטענתם, העובדים הישראלים "מפונקים" לעומת חבריהם הזרים: הם דורשים שכר גבוה יותר משכר המינימום המשולם לעובדים הזרים, ואינם מתמידים בעבודה במשקיהם - בשמש הקופחת או תחת מטר סוחף - מעבר לכמה שבועות ואף כמה ימים.

אז מדוע הם לא משלמים לישראלים שכר גבוה יותר, כפי שנעשה בענפי התעשייה וההיי-טק?

החלקאים טוענים שאם ישלמו לישראלים שכר גבוה יותר מאשר לזרים, הדבר יגרום לייקור התוצרת החקלאית הנמכרת בישראל. בנוסף לכך, לטענתם, הדבר יפגע בכושר התחרות שלהם מול חקלאים במדינות העולם השלישי, שם מועסקים חקלאים בשכר של דולר או שניים ליום.

האם צפוי מחסור בתוצרת חקלאית טרייה כבר היום?

סביר להניח שהשביתה לא תגרום היום למחסור משמעותי בשווקים ובמרכולים, מכיוון שמוכרי הירקות, הפירות, העופות והביצים נערכו מראש ואגרו כמויות ניכרות במהלך השבוע האחרון.

האם צפויות התייקרויות של מוצרים חקלאיים עקב השביתה?

היום לא צפויות התייקרויות, מכיוון שהתוצרת החקלאית הטרייה מצויה עדיין בשפע. אבל מחר ומחרתיים צפוי מחסור מה, שעשוי לגרום להתייקרות. תמיד ישנם סוחרים המנצלים מחסור - עכשווי או עתידי - לצורך העלאת מחירים.

המחסור יורגש בשווה לגבי כל סוגי התוצרת?

לא. עוף טרי, למשל, יחסר רק בשוליים. החקלאים החליטו להתחשב בציבור הערבי בישראל, הנוהג לרכוש כמויות גדולות של בשר טרי לרגל הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully