וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת תאילנד צמחה ברבעון השלישי ב-6.7% - הקצב האיטי זה שלושה רבעונים

סוכנויות הידיעות

22.11.2010 / 11:24

הצמיחה האיטית נובעת מירידה בחקלאות והאטת הגידול ביצוא



כלכלת תאילנד צמחה ברבעון השלישי בקצב האיטי זה שלושה רבעונים, וזאת בעקבות האטה ביצוא ובחקלאות, מה שמעלה את ההשערות כי הבנק המרכזי של תאילנד לא יעלה את הריבית עד השנה הבאה.



התמ"ג של תאילנד צמח ב-6.7% ברבעון שהסתיים בספטמבר, לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, הודיעה היום סוכנות התכנון הממשלתית. הצמיחה נמוכה מתחזיות האנליסטים, אשר צפו עלייה של 7.2% בתמ"ג. ברבעון השני של השנה נרשמה צמיחה של 9.2%. כלכלת תאילנד נסוגה ב-0.2% ברבעון השלישי לעומת הרבעון שקדם לו. אנליסטים צפו כי הצמיחה הרבעונית תהיה של 0.3%.



הבנק המרכזי של תאילנד השאיר באוקטובר את הריבית בשיעור של 1.75% לאחר שהעלה אותה ביולי ובאוגוסט, בניסיון לרסן את התחזקות המטבע המקומי. המועצה לפיתוח כלכלי בתאילנד אמרה היום כי הבנק המרכזי צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי ב-2011.



הסוכנות, אשר מפרסמת תחזיות צמיחה בנפרד ממשרד האוצר ומהבנק המרכזי של תאילנד, אמרה כי היא צופה שהצמיחה תאט לטווח של 3.5%-4.5% בשנה הבאה, לעומת צמיחה של 7.9% שצפויה השנה. התחזית הקודמת של הסוכנות היתה לצמיחה של 7%-7.5% השנה.



הצמיחה ביצוא מתאילנד האטה ל-15.7% באוקטובר, הקצב האיטי ביותר זה שנה. הבאט התאילנדי התחזק ביותר מ-11% השנה מול הדולר, והיה המטבע בעל הביצועים הטובים ביותר באסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully